رئیس ائتلاف الفتح اعلام کرد که درخواست تجدید نظر این ائتلاف و شواهدی که به دادگاه فدرال عراق ارائه کرده است، برای ابطال انتخابات کافی است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از المعلومه، هادی العامری رئیس ائتلاف فتح ، امروز (یکشنبه) اعلام کرد که درخواست تجدید نظر این ائتلاف به دادگاه فدرال عراق، شواهد کافی برای ابطال انتخابات را دارد.

در بیانیه‌ای که دفتر رسانه‌ای العامری منتشر کرد، نوشته شده که هادی العامری، عصر روز گذشته با حیدر العبادی، رئیس ائتلاف النصر و ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه در بغداد برای بررسی تحولات سیاسی اخیر و نتایج انتخابات دیدارهای جداگانه‌ای داشت. در این دیدارها، العامری، العبادی و علاوی بر پیگیری درخواست تجدیدنظر در نتایج انتخابات پارلمانی از طریق قانونی و قضایی تاکید کردند.

در ادامه این بیانیه به نقل از العامری آمده است که درخواست تجدید نظر ائتلاف فتح به دادگاه فدرال که روز پنجشنبه فرستاده شد، حاوی شواهد کافی برای ابطال نتایج انتخابات بود.  

پنجمین انتخابات پارلمانی عراق در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهر ۱۴۰۰) برگزار شد. در این انتخابات که به صورت پیش از موعد (زودهنگام) برگزار شد، ۳،۲۴۹ نامزد از ۲۱ ائتلاف و ۱۰۹ حزب، به همراه برخی نامزد‌های مستقل برای کسب ۳۲۹ کرسی پارلمان رقابت کردند. پنجمین انتخابات پارلمان عراق در حالت طبیعی می‌بایست در سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شد، اما بنا به شرایط بحرانی کشور با برنامه‌ریزی هیات دولت انتخابات در اکتبر سال جاری برگزار شد.

در این انتخابات جریان صدر به رهبری «مقتدی الصدر» بیشترین کرسی ها را کسب کرد. گروه‌های مقاومت معتقدند در جریان انتخابات تقلب شده است. محمد البلداوی، عضو ائتلاف الفتح پیشتر در گفتگویی تلویزیونی چهار کشور خارجی از جمله انگلیس را به دست بردن و تغییر نتایج آن متهم کرد.