رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: ۱۹ سال است که برای سیاست اقتصادی برنامه‌ریزی می‌کنیم. دیگر وارد مرحله‌ای شده‌ایم که بیماری‌های مزمن اقتصاد کشورمان را درمان خواهیم کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم بهره‌برداری از ۹۶ پروژه مختلف در استان ازمیر گفت: ۱۹ سال است که برای این سیاست اقتصادی برنامه ریزی می‌کنیم. دیگر وارد مرحله‌ای شده‌ایم که بیماری‌های مزمن اقتصاد کشورمان را کاهش نداده بلکه درمان خواهیم کرد.

اردوغان تصریح کرد: نگران نباشید، شرکت‌های‌مان درآمد بیشتری کسب و کارکنان دستمزد بهتری دریافت خواهند کرد، از این به بعد شاهد وفور نعمت خواهید بود.

وی با بیان اینکه میزان ذخایر ارزی کشور طی ۱۹ سال گذشته از ۲۷.۵ میلیارد دلار به ۱۲۷ میلیارد دلار افزایش یافته است، افزود: هر کاری انجام دهند، قادر نخواهند بود ما را از این برنامه اقتصادی مبتنی بر تولید، استخدام و تعادل فعلی باز دارند.

اردوغان متذکر شد: این نرخ‌ها کاهش خواهد یافت. اجازه نخواهیم داد مردم و کشاورزانمان به‌ دلیل نرخ بهره بالا مورد ظلم قرار گیرند. تنها هدف ما حفاظت از کار، سفره و آینده مردم کشورمان است.