نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تصریح کرد که کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهان احیای برجام به منظور توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران هستند.

به گزارش مرور نیوز، « راب مالی » نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران که اخیراً برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران به فلسطین اشغالی، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و بحرین سفر کرده بود، در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «ان پی آر» آمریکا، از استقبال کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران در صورت احیای برجام خبر داد.

وی در این خصوص توضیح داد: «دو مسیر پیش‌رو وجود دارد، یک راه، بازگشت به توافق (برجام) است که در آن صورت ما، کشورهای حوزه خلیج‌ (فارس)، آماده هستیم تا روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را (با ایران) گسترش دهیم. و این چیزی است که آن‌ها (کشورهای حوزه خلیج‌فارس) می‌گویند که خواهان انجام آن هستند و می‌خواهند منطقه را از نظر اقتصادی و دیپلماتیک کامل کنند».

وی سپس ادامه داد: «اما اگر آن‌ها ( ایران )، به توافق بازنگردند. اگر به تشدید و افزایش پیشرفت‌های هسته‌ای خود ادامه دهید، این درب بسته خواهد شد. ایران بار دیگر عامل بحران عدم اشاعه خواهد شد».