نماینده پاکستان در سازمان ملل گفت: فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا همگام با پروتکل‌های آژانس بوده و خارج از آن نیست.

به گزارش مرور نیوز، منیر اکرم، نماینده پاکستان در سازمان ملل، در مصاحبه با شبکه العربیه ابراز امیدواری کرد برنامه جامع اقدام مشترک درباره پرونده هسته‌ای ایران، احیا شود.

منیر اکرم در اظهارات خود جمهوری اسلامی ایران را کشوری پایبند به تعهدات خود معرفی کرد و در پاسخ به برخی ادعا‌ها مبنی بر اینکه ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است گفت: تا جایی که می‌دانم، مواد هسته‌ای همچنان زیر نظر آژانس قرار دارد و همچنان ضوابط مربوط به مواد هسته‌ای که ایران انبار می‌کند، اعمال می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود درباره ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران ابراز شک کرد و تاکید کرد ساخت سلاح هسته‌ای فناوری بسیار پیچیده‌ای دارد و مستلزم چند آزمایشگاه پیشرفته است و اسلام آباد اطمینان ندارد که ایرانی‌ها چنین گام‌هایی را برداشته یا به مرحله‌ای رسیده باشند که بتوانند سلاح هسته‌ای بسازند. چرا که فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا همگام با پروتکل‌های آژانس بوده و خارج از آن نیست.

نماینده پاکستان در سازمان ملل در ادامه اظهارات خود تاکید کرد که ایران هیچگاه به فکر ساخت سلاح هسته‌ای نبوده، زیرا پیامد‌های آن را درک می‌کند.

او با اشاره به نزدیک شدن به موعد آغاز مذاکرات وین گفت: آن‌ها فعلا در مذاکرات بسیار تعیین کننده‌ای در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک شرکت می‌کنند تا آمریکا را به لغو تحریم‌هایی وادار کنند که به صورت یکجانبه از سوی دولت دونالد ترامپ علیه ایران اعمال شده است. روشن است که دولت بایدن برای عملی کردن آنچه از آن خواسته شد یعنی احیای برجام، با موانعی روبروست. به همین علت، باید این حرف‌ها را در چارچوب آن مذاکرات ارزیابی کرد. امیدواریم برجام احیا شود.

پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، چندی پیش، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان، تاریخ برگزاری هفتمین دور این مذاکرات را ۸ آذرماه و در وین اعلام کرد.