خبرگزاری سوریه امروز از انفجار خودرو بمبگذاری شده در شهر منبج در حومه شمالی حلب خبر داد که بر اثر آن دستکم چهار غیرنظامی کشته و شماری دیگر زخمی شده اند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سانا، منابع محلی از کشته شدن چهار کودک و زن و زخمی شدن شماری دیگر بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر منبج در حومه شمالی حلب خبر دادند که شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا در آن قرار دارند.

این منابع به خبرگزاری سوریه اعلام کردند: بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در شهر منبج در ۸۰ کیلومتری شمال شرق حلب دو کودک و دو زن کشته و چهار غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

سانا گزارش داد: شهر منبج تحت کنترل شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا از بی ثباتی رنج می برد. در جریان حوادث مشابه طی دو سال گذشته شماری از غیرنظامیان کشته و زخمی شده اند و خساراتی به مراکز دولتی و خصوصی وارد شده است.

گفتنی است که منابع وابسته به مخالفان سوری شب گذشته از انفجار مهیب در شهر منبج واقع در شرق استان حلب سوریه خبر داده و اعلام کرده بودند که این انفجار در اواخر روز شنبه رخ داد و در این حادثه یک خودروی بمب‌گذاری شده در منبج منفجر شده است.

این منابع اعلام کرده بودند: براساس گزارش ها در این انفجار حداقل یک زن و یک کودک کشته و پنج نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. همچنین حال دو نفر از افراد زخمی نیز که از نیروهای امنیتی وابسته به کُردها موسوم به نیروهای «آسایش» است، وخیم اعلام شده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجار این خودرو را در شهر منبج در حومه حلب بر عهده نگرفته است. گفتنی است شهر منبج در ماه‌های اخیر شاهد کشته شدن شماری در نتیجه انفجار مین‌های باقی مانده از جنگ‌های این شهر بوده است.

منبج در نزدیکی مرز ترکیه واقع شده است. ساکنین این شهر را کردها و عرب‌ها تشکیل می‌دهند. کنترل این شهر در مرداد سال ۹۵ به دست شبه‌نظامیان کُرد موسوم به قسد که مورد حمایت واشنگتن هستند، افتاد. این شهر پیشتر برای مدتی نیز در اشغال گروه تروریستی داعش قرار گرفته بود.