نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین گفت نظرات جدید ایران بایستی به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش مرور نیوز، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در تازه‌ترین اظهارات خود از لزوم بررسی کامل نظرات جدید ایران سخن گفت.

میخائیل اولیانوف در حساب توییتری خود نوشت: مذاکرات وین بر اساس پیش نویس‌هایی که تا ۲۰ ژوئن (پایان دور ششم مذاکرات) تهیه شده بود، پیش خواهد رفت، اما نظرات جدید ایران نیز باید به شکل مناسب و به طور کامل بررسی شود. این قانون دیپلماسی چندجانبه است.

اولیانوف روز گذشته نیز از برگزاری دور جدید مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای خبر داده بود. او در حساب توییتری خود نوشته بود: «پس از تعدادی از جلسات مقدماتی صبح امروز، اعضای برجام نشست رسمی کمیسیون مشترک را برگزار کرده و دور هفتم گفتگو‌های وین به طور کامل از سر گرفته شد.» نماینده روسیه این نشست را «کوتاه و سازنده» خوانده بود.

او همچنین روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: در نشست امروز توانستیم شماری از سوءتفاهم‌هایی که برخی تنش‌ها را ایجاد کرده بودند، برطرف کنیم. همه طرف‌ها بر تعهد خود نسبت به تلاش سازنده برای احیای برجام تأکید کردند. در طول مذاکرات، تأیید شد که تلاش‌ها بر اساس اسنادی که تا ژوئن امسال تدوین شده‌اند ادامه پیدا کنند.

نشست روز پنجشنبه، ادامه دور هفتم مذاکرات برجام در وین بود که در دولت جدید ایران به ریاست جمهوری «سید ابراهیم رئیسی» انجام شده است. در این نشست هیئت ایرانی به ریاست «علی باقری کنی» و طرف‌های دیگر برجام حضور داشتند.

دولت ایران بار‌ها تأکید کرده است که شرط بازگشت به برجام لغو تمامی تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا علیه کشورمان و ارائه تضمین برای عدم اتخاذ چنین اقدامی در آینده از سوی آمریکاست.