گروه تروریستی داعش اعلام کرده است که انفجارهای روز گذشته در کابل پایتخت افغانستان که موجب کشته شدن و زخمی شدن حداقل ۵ تن شد، کار این گروه بوده است.

به گزارش مرور نیوز، گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای روز گذشته در کابل پایتخت افغانستان را بر عهده گرفت.

روز گذشته منابع خبری افغانستان از وقوع دو انفجار پیاپی در غرب کابل خبر دادند که در پی آن، دست کم ۵ نفر کشته و زخمی شدند.

منابع مذکور اعلام کردند یک خودروی ون مسافربری در حد فاصل ایستگاه «قلعه ناظر» و «مهتاب قلعه» واقع در غرب کابل، هدف بمب مغناطیسی قرار گرفته است.

«سعید خوستی» سخنگوی ‌وزارت امور داخله افغانستان نیز اعلام کرد که در انفجار اول ظهر دیروز در دشت برچی واقع در حوزه ششم امنیتی پلیس شهر کابل، دو غیر نظامی کشته و سه تن دیگر زخمی شده‌اند. خوستی همچنین گفت که در انفجار دوم نیز یک زن زخمی شده است.

طبق اعلام منابع محلی افغانستان، این انفجار در مقابل مسجد الزهرا رخ داد.

شاهدان عینی همچنین گفتند که لحظاتی پس از انفجار اول، انفجار دیگری در میدان «شهید مزاری» واقع در منطقه «پل سوخته» یکی از پر ازدحام‌ترین مناطق کابل رخ داد.

همزمان با تسلط طالبان بر افغانستان، گروه تروریستی داعش مسئولیت بیش‌تر این انفجارها را در این کشور که تاکنون منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن گشته، به عهده گرفته است و این در حالی است که طالبان تأکید می‌کند که داعش در افغانستان جایی ندارد.