برخی منابع در مناطق اشغالی فاش کردند که نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات بین‌المللی و نیز در روند صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی که اخیرا از سوی رئیس جمهور منتخب آمریکا تعیین شده، ‌فارغ التحصیل یک مدرسه دینی در کرانه باختری است.

به گزارش مرور نیوز، برخی منابع سیاسی در مناطق اشغالی فاش کردند که جیسون گرین‌بلات، منتخب دونالد ترامپ در مذاکرات بین‌المللی که اولویت اولیه او رسیدگی به روند صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است فارغ التحصیل یک مدرسه دینی در شهرک "الون شفوت"‌ در کرانه باختری است.

این منابع افزودند:‌ ترامپ دیپلمات‌های باتجربه و کارکشته‌ای چون دنیس راس را که عهده‌دار این سمت در دولت باراک اوباما بودند، با گرین‌بلات یهودی که در کویینز متولد شده و در مدرسه دینی واقع در شهرک الون شفوت درس خوانده، جایگزین می‌کند.

این مدرسه یکی از مدارس بزرگ دینی یهودی‌هاست که بسیاری از آمریکایی‌ها با آن پیوند دارند.

گرین‌بلات نیز همانند دیوید فریدمن، سفیر آتی آمریکا در مناطق اشغالی یک راست‌گرای تندرو است و انتخاب هر دوی آنها نشان‌دهنده رویکرد راست‌گرا و تندروی دولت جدید آمریکا است.

ماموریت گرین‌بلات به نمایش گذاشتن موضعگیری آمریکا در مورد دو طرف اسرائیلی و فلسطینی است.

کسانی که از نزدیک با گرین‌بلات آشنایی دارند، معتقدند، مهمترین ویژگی که باعث توجه ترامپ به جیسون و انتخاب او شد، آن است که وی می‌داند چگونه آنچه می‌خواهد را به دست آورد.

گرین‌بلات از حدود ۲۰ سال قبل در پست معاون رئیس شرکت‌های ترامپ و به عنوان مشاور حقوقی‌اش با ترامپ همکاری می‌کرده و در جریان تبلیغات انتخاباتی نیز به ترامپ در نوشتن متن سخنرانی برای کمیته آیپک که در آن به بیان مهم‌ترین خطوط سیاسی‌اش در حمایت از اسرائیل پرداخت، کمک کرد.