رئیس جمهور چین تاکید کرد: جمهوری خلق چین دوست وفادار ملت فلسطین و حامی مسیر آنها به سوی تشکیل کشور مستقلشان باقی خواهد ماند و چین بر تقویت و توسعه روابط خود با فلسطین و گسترش همکاری‌ها در تمامی زمینه‌های مهم و مشترک دو طرف برای ارتقای این روابط به یک سطح جدید تاکید دارد.

به گزارش مرور نیوز به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیامی از طرف شی جینپینگ دریافت کرد که در آن بر استمرار حمایت پکن از مساله فلسطین برای بازپس‌گیری حقوق مشروع فلسطینی‌ها به ویژه در محافل بین‌المللی چند طرفه تاکید کرده است.

رئیس جمهوری چین در پیام خود تاکید کرد: مساله فلسطین مساله‌ای اساسی در خاورمیانه است و تا زمانی که این موضوع حل نشود، منطقه هرگز از صلح واقعی برخوردار نخواهد شد.

شی جینپینگ نوشت: جامعه جهانی باید به اصل زمین در برابر صلح، راه‌حل دو کشوری و تلاش برای تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت کامل فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ و پایتختی قدس شرقی پایبند باشد تا حق و عدالت به مردم فلسطین بازگردانده شود.

او در ادامه تاکید کرد: همه طرف‌های مسؤول به ویژه کشورهای دارای نفوذ در مساله فلسطین باید به یک موضعگیری واقعی و منصفانه که دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را به سوی ازسرگیری هرچه سریعتر مذاکرات صلح سوق دهد، پایبند باشند.

همچنین رئیس جمهوری چین حمایت کشورش از طرح محمود عباس برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلحی تحت نظارت سازمان ملل و با حضور اعضای دائم شورای امنیت و طرف‌های مربوطه و با هدف مشارکت جمعی در پیشبرد روند صلح در خاورمیانه را اعلام کرد.

شی جینپینگ در پایان نیز تاکید کرد: جمهوری خلق چین دوست وفادار ملت فلسطین و حامی مسیر آنها به سوی تشکیل کشور مستقلشان باقی خواهد ماند و چین بر تقویت و توسعه روابط خود با فلسطین و گسترش همکاری‌ها در تمامی زمینه‌های مهم و مشترک دو طرف برای ارتقای این روابط به یک سطح جدید تاکید دارد.