نماینده روسیه در مذاکرات برجامی تأکید کرد: «ایران شریک ارزشمند و محترم ماست. ما برای یافتن راه‌حل‌های مورد قبول همه به یکدیگر نیاز داریم.»

به گزارش مرور نیوز، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی و نماینده روسیه در مذاکرات برجامی در پیامی توییتری تأکید کرد که هیچ جبهه متحدی علیه ایران در مذاکرات وین وجود ندارد.

اولیانوف در توییتی در پاسخ به پیام توییتری ابوالفضل عمویی، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، نوشت: «به لحاظ مفهومی ما طرفدار رویکردی متفاوت هستیم. ما بر اساس این درک پیش می‌رویم که همه ما در یک قایق هستیم. هیچ جبهه متحدی علیه ایران در مذاکرات وین وجود ندارد.»

نماینده روسیه در مذاکرات برجامی تأکید کرد: «ایران شریک ارزشمند و محترم ماست. ما برای یافتن راه‌حل‌های مورد قبول همه به یکدیگر نیاز داریم.»

نماینده روسیه همچنین روز گذشته نیز در توییتی اعلام کرده بود که برگزاری مذاکرات احیای برجام در تعطیلات کریسمس نشان می‌دهد که همه مذاکره‌کنندگان هدفشان تسریع در احیای برجام است.

ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از این درباره گزافه‌گویی‌های مقامات غربی و ضرب‌الاجل چند هفته‌ای به ایران برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین، در توییتی به زبان انگلیسی نوشته بود: «ضرب‌الاجل چند هفته‌ای برای غرب است نه ایران. اگر شما برای رسیدن به یک توافق خوب جدیت دارید، از خشک اندیشی دست بردارید و پیشنهاد ایران برای رفع تحریم‌ها را در نظر بگیرید. زمان به نفع شما پیش نمی‌رود.»

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، روز گذشته (پنجشنبه) در حساب کاربری توییتر خود از آغاز دور هشتم مذاکرات وین از ۲۷ دسامبر (۶ دی) خبر داد.

مورا در توییت خود نوشت: «مذاکرات وین از ۲۷ دسامبر از سر گرفته می‌شود. کمیسیون مشترک برجام برای گفت‌وگو و تعیین نقشه راه پیش رو تشکیل جلسه خواهد داد.»

او در ادامه توییت خود افزود: «مهم این است که سرعت حل مسائل کلیدی را افزایش دهیم و با همکاری آمریکا رو به جلو برویم. به دور هشتم مذاکرات خوش آمدید.»