یک عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان از ایران و سوریه و محور مقاومت برای حل بحران سوخت لبنان در فصل سرما تشکر کرد.

به گزارش مرور نیوز، «ابراهیم الموسوی» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی از ایران، سوریه و محور مقاومت برای واردات گازوئیل ایران به لبنان تشکر کرد و گفت: ده‌ها میلیون لیتر سوخت ایران توسط حزب‌الله به لبنانی‌ها از همه فرقه‌ها و در مناطق مختلف روستاها در زمستان و یخبندان عرضه شده است.

وی در ادامه تأکید کرد: من از تمام کسانی که در این اقدام به ما کمک کردند و با اخلاق و کرامت به کشور ما گرما بخشیدند، تشکر می‌کنم. من از ایران، سوریه و محور مقاومت قدردانی می‌کنم.

چند هفته قبل منابع لبنانی گزارش دادند که طرح تأمین گازوئیل یارانه‌ای که از طرح‌های ابتکاری حزب‌الله برای حل مشکلات این کشور محسوب می‌شود، آغاز شده است.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد: مرحله اول طرح برای واردات گازوئیل در سپتامبر (شهریور/مهر) آغاز شد و در نوامبر (آذر/دی) به پایان رسید و مرحله دوم نیز در روزهای آینده آغاز خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: در چند ماه گذشته، گازوئیل در اختیار 80 خانه سالمندان و یتیمان و همچنین 320 شهرداری برای راه‌اندازی چاه‌های آب و 22 بیمارستان دولتی و 71 واحد آتش‌نشانی در امداد و نجات رسمی لبنان قرار گرفت.

وی در خصوص مرحله دوم طرح توزیع گازوئیل ایران گفت که ملاک برای توزیع، روستاها و شهرهای واقع در بالای 500 متر از دریاست و به خانوارهای ساکن این مناطق داده می‌شود و تمام شهروندان لبنانی را شامل خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: هر بشکه گازوئیل به خانوارهای لبنانی کمتر از قیمت رسمی و با یک میلیون لیر فروخته خواهد شد، پرداخت به لیر خواهد بود و بر اساس برآوردی که انجام داده‌ایم، صدها هزار خانوار لبنانی از این پروژه بهره‌مند خواهند شد.‎

اعزام کشتی‌های حامل سوخت از ایران به لبنان پیروزی دیگری را برای مقاومت لبنان از نوع اقتصادی رقم زد و بر این نکته تأکید داشت که اعضای محور مقاومت همواره و در هر شرایطی پشتیبان یکدیگر هستند.

ابتکار عمل حزب‌الله با حمایت بخش گسترده‌ای از محافل سیاسی، مردمی و دینی لبنان روبرو شد.