منابع مطلع نزدیک به مذاکرات وین اعلام کردند مذاکرات وین در فضایی سازنده پیش می‌رود و همه طرف‌ها موضع ایران را به رسمیت می‌شناسند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان، منابع مطلع نزدیک به مذاکرات هسته‌ای ایران در وین با تأکید بر این‌که گفت‌وگو‌ها در فضایی سازنده پیش می‌روند اعلام کردند ایران در خصوص دادن ضمانت‌هایی از سوی طرف‌های غربی برای پابرجا ماندن توافق در آینده پافشاری دارد.

این منابع همچنین اعلام کرده‌اند که همه طرف‌های برجام موضع ایران در مذاکرات را به رسمیت می‌شناسند، اما می‌گویند که اجرایی کردن این درخواست دشوار است.

خبرگزاری آلمان نوشت: مذاکرات در حالت کلی از شتاب لازم برای این‌که طی چند هفته آتی به نتیجه برسد برخوردار نیستند و دور تازه گفت‌وگو‌ها تا دوشنبه آینده به تعویق افتاده است.

پیش از این نیز شبکه الجزیره به نقل از منابع اروپایی آگاه از مذاکرات وین اعلام کرد که این منابع روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کردند و اعلام کردند که هنوز تا رسیدن به توافق راه زیادی مانده است.

دور هشتم مذاکرات برای احیای برجام از دوشنبه در وین آغاز شد و تا پنجشنبه ادامه داشت. ادامه این دور از مذاکرات با تمرکز بر لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قرار است به دلیل تعطیلات پایان سال میلادی بعد از وقفه‌ای سه روزه از دوشنبه هفته آینده ادامه یابد.