بلومبرگ خبر داد روز دوشنبه یک میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شدند که تقریباً 2 برابر رکورد ابتلای روزانه ثبت‌شده بود.

به گزارش مرور نیوز، طی دو هفته گذشته تعداد موارد ابتلای روزانه به کرونا در ایالات متحده روندی افزایشی داشته و بر اساس گزارش بلومبرگ، روز دوشنبه بیش از یک میلیون نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شدند. رکورد قبلی روزانه حدود ۵۹۱ هزار ابتلا بود.

بر اساس آخرین داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، در حال حاضر بیش از ۱۰۴ هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند که این اولین بار در حدود چهار ماه گذشته است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، طی دوره هفت روزه گذشته، مقامات بهداشتی آمریکا ۲.۱۴ میلیون مورد جدید ابتلا را گزارش کردند که میانگین موارد روزانه حدود ۳۲۰ هزار نفر در بحبوحه شیوع روزافزون سویه جدید اُمیکرون بوده است.

این سویه اولین بار در اواخر نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت به دلیل موارد زیاد جهش این سویه، آن را نگران‌کننده معرفی کرده است.

با وجود اعمال محدودیت‌های مسافرتی، سویه جدید از آن زمان در اروپا، آسیا و قاره آمریکا شناسایی شده است. کارشناسان بهداشت و سلامت از کشورهای مختلف می‌گویند که سویه اُمیکرون بسیار قابل انتقال است، اما علائم خفیف‌تری ایجاد می‌کند.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا مجموع ۵۶ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۵۲۳ ابتلا و ۸۲۷ هزار ۷۴۹ فوتی را از ابتدای همه‌گیری ثبت کرده است. این کشور همچنان در صدر کشورهای جهان به لحاظ تعداد ابتلا و مرگ و میر قرار دارد.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» اخیراً با اشاره به روند صعودی ابتلا به کرونا و فوتی‌های این ویروس در ایالات متحده گزارش کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با وعده شکست ویروس کرونا از طریق واکسیناسیون گسترده در سراسر آمریکا وارد کاخ سفید شد اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت.

طبق این گزارش، بیش از یک سال از واکسیناسیون کرونا در آمریکا می‌گذرد و حدود ۱۲ ماه از زمانی می‌گذرد که بایدن و معاونش «کامالا هریس» در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری یادآوری کردند که بیش از ۴۰۰ هزار نفر در سراسر آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که در یک سال گذشته نیز بیش از ۴۰۰ هزار نفر دیگر در آمریکا بر اثر کرونا فوت کردند و این جدال همچنان ادامه دارد و کارشناسان بهداشت در ایالات متحده هشدار داده‌اند که با پیشروی روزها در زمستان، آمار مرگ و میر کرونا در آمریکا به سرعت رو به افزایش خواهد رفت.

اخیراً نیز گزارش شده است که رئیس‌جمهور آمریکا به تکاپو افتاده تا از هر طریقی با ویروس کرونا در کشورش مقابله کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس‌جمهور آمریکا گفته که قصد دارد برای مهار کرونا و کمک به اجرای کامل واکسیناسیون از کادر پزشکی نیروهای مسلح ایالات متحده کمک بگیرد.

بایدن در تماسی با انجمن فرمانداران ملی گفت، کاخ سفید در حال بسیج پرسنل پزشکی ارتش و فدرال است تا به بیمارستانی‌هایی که احتمالا با موج افراد واکسینه نشده مواجه می‌شوند، کمک کند و بدین روش خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد.

به دنبال افزایش نگرانی‌ها از گسترش سویه جدید ویروس کرونا در ایالات متحده و افزایش ابتلا در میان خدمه پرواز، بیش از ۱۰۰۰ پرواز شرکت‌های هواپیمایی این کشور در بحبوحه تعطیلات کریسمس زمین‌گیر و باعث سرگردانی مسافران شد.

طبق گزارش‌ها، یک هزار و یک پرواز داخلی و خارجی در آمریکا لغو شد و احتمالا طی روزهای آینده بیشتر هم خواهد شد. در چند روز گذشته هزاران پرواز نیز به دلیل کمبود خدمه پرواز و مسائل مرتبط با آن با تاخیر و خارج از برنامه انجام شده است.