منابع رسمی فلسطینی از یورش شهرک‌نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و تخریب یک خانه مسکونی فلسطینی‌ها در محله سلوان قدس اشغالی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان اوقاف اسلامی قدس اشغالی اعلام کرد امروز چهارشنبه ده‌ها شهرک نشین تحت حمایت شدید نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی یورش بردند.

سازمان اوقاف فلسطین با اعلام این خبر افزود: شهرک‌نشینان و دانشجویان صهیونیست به صورت دسته جمعی و با همراهی خاخام‌های یهودی از طرف منطقه «باب المغاربه» به مسجد الاقصی یورش بردند. شهرک‌نشینان در صحن‌های مسجد الاقصی رفت و آمدهای تحریک‌آمیز داشتند و در بخش شرقی آن آئین‌های تلمودی به جای می‌آوردند. نظامیان صهیونیست نیز از آنها محافظت می‌کردند و با جلوگیری از ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی، راه را برای یورش شهرک‌نشینان به آن فراهم می‌کردند.

این در حالی است که یکشنبه گذشته یک منبع فلسطینی با صدور گزارشی از ثبت ۳۴ هزار و ۵۶۲ مورد یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی در سال ۲۰۲۱ خبر داد و افزود: مسجد الاقصی در همه روزهای هفته به جز جمعه و شنبه مورد یورش شهرک‌نشینان صهیونیست قرار می‌گیرد.

در تحولی دیگر، پایگاه خبری القدس العربی گزارش داد نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز یک خانه مسکونی فلسطینی‌ها را در شهرک سلوان در قدس شرقی اشغالی با ادعای ساخت و ساز غیرمجاز تخریب کردند. نظامیان صهیونیست حین تخریب این خانه مسکونی از نزدیک شدن ساکنان محله سلوان و خبرنگاران به آن جلوگیری کردند.

مالک این خانه، یک فلسطینی به اسم «سلطان حلیسی» بود که با همسر و چهار فرزندش در این خانه سکونت داشت. حلیسی گفت خانه‌اش را سال ۲۰۲۱۴ ساخته ولی شهرداری قدس اشغالی از دادن مجوز به او خودداری کرده است. سپس جریمه مالی سنگینی علیه او وضع کرده که تا به امروز در حال پرداخت این جریمه است و در نهایت نیز خانه او را تخریب کردند.