وزارت خارجه کره جنوبی بر آزادسازی هر چه سریع‌تر پول‌های بلوکه شده ایران تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، وزارت خارجه کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای بر آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران تاکید کرد.

بر این اساس، این وزارتخانه در بیانیه‌ خود اعلام کرد: چوی یانگ کان، معاون وزیر خارجه کره جنوبی در سفر به وین با هیئت ایرانی به ریاست علی باقری، همتای ایرانی خود دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله آزادسازی دارایی‌های تهران در سئول رایزنی کرد.

این بیانیه تاکید دارد: دو طرف در این دیدار تفاهم کردند دارایی‌های ایران هر چه سریعتر آزاد شود. همچنین طرفین درباره جزئیات چگونگی آزادسازی پول ایران به رایزنی پرداختند. دو طرف ابراز امیدواری کردند بتوانند هر چه سریعتر مبالغ مالی بلوکه شده تهران در بانک‌های کره جنوبی را آزاد کنند.

هم اینک بیش از ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که حاصل فروش میعانات گازی به کره جنوبی است به دلیل تحریم‌های دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ در بانک‌های سئول بلوکه شده است. تهران بار‌ها از مقامات کره‌ای خواسته است این مبالغ را آزاد کنند، اما سئول با تاکید بر تحریم‌های آمریکا از این کار سر باز زده است.

هم اینک مذاکرات میان قدرت‌های بزرگ و ایران درباره احیای توافق برجام در وین در جریان است. معاون وزیر خارجه کره جنوبی نیز برای رایزنی درباره چگونگی آزادسازی پول‌های ایران به اتریش سفر کرده است.

دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته (۶ دی) آغاز شد. گفت‌وگو‌ها طی روزهای گذشته با برگزاری دیدار‌های دو و چندجانبه میان هیأت‌های شرکت‌کننده در مذاکرات ادامه یافت و علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران با انریکه مورا، مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین و همچنین نمایندگان سه کشور اروپایی به طور جداگانه دیدار کرد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی  روز پنجشنبه اعلام کرد که معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی با مذاکره کنندگان ارشد ۴+۱ با هدف احیای برجام گفت‌وگو داشته است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی و معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز دیدارهایی جداگانه با محوریت برجام در وین داشته‌اند.