رئیس سازمان جهانی بهداشت با هشدار در خصوص خفیف خواندن سویه اُمیکرون، گفت امیکرون در حال کشتن مردم در سطح جهان است و نباید خفیف تلقی گردد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت با هشدار در خصوص خفیف خواندن سویه اُمیکرون، گفت امیکرون در حال کشتن مردم در سطح جهان است و نباید خفیف تلقی گردد.

«تدروس آدهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت روز گذشته در نشستی مطبوعاتی گفت شمار افرادی که این سویه جدید را گرفته اند، در مقایسه با سویه قبلی که دلتا بود، به سرعت در حال پیشی گرفتن است و این بدان معناست که بیمارستان‌ها با شمار بیمارانی، بیشتر از گنجایش خود روبرو هستند.

او گفت: در حالی که به نظر می‌رسد اُمیکرون در مقایسه با دلتا شدت کمتری، خصوصا در میان افراد واکسینه شده دارد، این بدان معنا نیست که آن را خفیف تلقی کرد.

وی در ادامه اعلام کرد: درست به مانند سویه‌های پیشین، اُمیکرون نیز در حال روانه کردن افراد به بیمارستان‌ها و کشتن افراد است.

او همچنین گفت: در واقع سونامی موارد ابتلا آنچنان زیاد و سریع اتفاق می‌افتد که سیستم بهداشتی جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بر پایه گزارشها، هفته گذشته، اندکی کمتر از ۹.۵ میلیون مورد ابتلا به سازمان جهانی بهداشت گزارش داده شد که با افزایش ۷۱ درصدی نشست به هفته قبل از آن، یک رکورد جدید به حساب می‌آید.

تدروس آدهانوم همچنین با اشاره به این آمار گفت حتی این آمار نیز دست پایین محاسبه شده است؛ زیرا نشان دهنده انبوه آزمایش‌ها در طول تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی نیست و موارد مثبت ابتلا به کرونا به ثبت نرسیده است.

گفتنی است روز گذشته نیز خبرنگار نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد از هر ۴۰۰ آمریکایی، یک تن بخاطر کرونا جان خود را از دست داده است.