رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در سخنانی تصریح کرد: دشمن صهیونیستی آینده‌ای در سرزمین فلسطینیان ندارد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از فلسطین الیوم، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که دشمن صهیونیستی در سرزمین فلسطین هیچ آینده‌ای ندارد و فلسطین برای همیشه در قلب و ذهن ملت‌ها و امت اسلامی و عربی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، اسماعیل هنیه در ادامه سخنانش همچنین تصریح کرد که آوارگان فلسطینی باید به وطن و سرزمینی که به اجبار از آن مهاجرت داده شدند، بازگردند. وی گفت که مسأله اسرا برای حماس یک مسئله کاملاً ملی است و این جنبش همیشه به فکر شیوه آزادی اسرای فلسطینی است.

گفتنی است، فلسطینیان ساکن شهر «نابلس» واقع در کرانه باختری امروز در اعتراض به تداوم اسارت «ناصر أبو حمید» علیرغم وضعیت جسمانی وخیم وی، دست به برگزاری تظاهرات زدند. نظامیان صهیونیست به تظاهرات کنندگان در نابلس یورش بردند و همین مسأله موجب شد تا درگیری‌های شدیدی میان معترضان فلسطینی و عناصر نظامی رژیم صهیونیستی ایجاد شود.

اشغالگران صهیونیست در جریان این درگیری با شلیک گسترده گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند و جوانان فلسطینی نیز به مقابله با آن‌ها پرداختند. پیشتر یاسر مزهر نماینده جنبش جهاد اسلامی در کمیته اسرای جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین عصر یکشنبه اعلام کرد که اسیر ناصر ابوحمید به مرحله مرگ واقعی رسیده است.