با شیوع سویه اُمیکرون در چین و تشدید تلاش ها برای مهار آن، میلیون ها نفر از مردم این کشور با محدودیت های جدید مواجه شدند.

به گزارش مرور نیوز، بنابر اعلام رسانه های دولتی، پنج میلیون نفر از ساکنان یکی از شهرهای مرکزی چین از امروز (سه شنبه) برای جلوگیری از گسترش سویه مسری کروناویروس موسوم به اُمیکرون با محدودیتهای تردد مواجه شدند.

پکن همزمان با آماده‌سازی شرایط برای میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی در ماه آینده به دلیل شناسایی موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در حالت آماده‌باش قرار دارد و به استراتژی «کووید صفر» که شامل قرنطینه‌های هدفمند، محدودیت‌های مرزی و قرنطینه‌های طولانی مدت است، ادامه می دهد.

در حالیکه این اقدامات آمار موارد جدید را نسبت به کانون های شیوع ویروس در ایالات متحده و اروپا پایین نگه داشته است، مقامات پکن در حال حاضر شاهد شیوع بیماری در چندین شهر هستند.

سویه اُمیکرون که به سرعت در حال گسترش است چالش جدیدی را به همراه داشته و دو بیمار آلوده به این سویه که در آنیانگ (Anyang) شناسایی شده اند با خوشه های شناسایی شده در شهر تیانجین مرتبط هستند.

به نقل از ژاپن تودی، مقامات شهر آنیانگ اواخر روز گذشته قرنطینه را اعلام کرده و با صدور اطلاعیه‌ای به ساکنان دستور دادند از خانه‌های خود خارج نشوند و در جاده‌ها تردد نداشته باشند. همچنین همه مشاغل غیر ضروری تعطیل شده و برای کنترل همه گیری و جلوگیری از پیشرفت گسترش سویه اُمیکرون غربالگری گسترده آغاز شده است.