یک وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورتی که به پرونده خرید زیردریایی از آلمان رسیدگی نشود، کابینه بنت با خطر فروپاشی مواجه می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، ایلی آویدار از حزب «اسرائیل، خانه ما» به ریاست آویگدور لیبرمن روز گذشته تهدید کرد در صورتی که به پرونده خرید زیردریایی از آلمان که نتانیاهو نخست وزیر پیشین این رژیم متهم اصلی آن است، رسیدگی نشود، کابینه نفتالی بنت با خطر فروپاشی مواجه می‌شود.

کانال ۱۲ تلویزیون عبری به نقل از این وزیر گزارش داد: درصورتی که نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل مانع رسیدگی به این پرونده شود یا با تشکیل کمیته رسیدگی به این پرونده مخالفت کند، انگار در کمر کابینه کنونی چاقو فرو کرده است.

این وزیر درباره برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات کنست پیش از رسیدگی به یکی از پرونده‌های فساد نتانیاهو به ویژه پرونده خرید زیردریایی هشدار داد.

یادآوری می‌شود رسانه‌های عبری روز جمعه تأکید کردند کابینه هفته آینده برای رأی گیری درخصوص تشکیل کمیته رسمی رسیدگی به پرونده خرید زیردریایی‌ها تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش رسانه‌های عبری، نفتالی بنت نخست وزیر، یائیر لاپید وزیر خارجه، گدعون ساعر، وزیر دادگستری پیشین و بنی گانتس وزیر جنگ با این موضوع موافقت کرده اند. ظن‌هایی وجود دارد مبنی بر این که افراد نزدیک به نتانیاهو در فساد‌های احتمالی از جمله گرفتن مبالغ گزاف از قرارداد خریداری زیردریایی‌های نظامی از شرکت آلمانی تیسن کروپ دخالت دارند. ارزش این قرارداد حدودا دو میلیارد دلار تخمین زده شده است.