در حالی که سویه امیکرون در آمریکا همچنان در حال تاخت و تاز است، ​هر روز حدنصاب جدیدی از ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور ثبت می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، تاکنون بیش از ۶۷ میلیون آمریکایی به کووید ۱۹ مبتلا شده اند و بیش از ۸۵۱ هزار نفر نیز جان باخته اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز، در حال حاضر روزانه بیش از ۸۰۰ هزار مبتلا در سراسر آمریکا ثبت می‌شوند و این نخستین بار از زمان شروع این همه گیری است که این حدنصاب در آمریکا ثبت می‌شود.

با این حال، بعد از هفته‌ها افزایش شمار مبتلایان، نواحی که نخستین بار در آن‌ها موارد ابتلا به امیکرون مشاهده شد، شاهد کاهش موارد ابتلا هستند، ولی کارشناسان هشدار می‌دهند موج جدیدی که در این کشور به راه افتاده است، هنوز راهی طولانی برای پایان گرفتن در پیش دارد.

دکتر آنتونی فائوچی، از مسئولان دولت بایدن برای مقابله با کرونا می‌گوید امید دارد که این موج جدید فصل پایانی کرونا باشد، ولی این به شرطی است که سویه جدید دیگری پدیدار نشود؛ در همین حال پزشکان می‌گویند چند هفته آتی در این کشور هفته‌های سختی خواهند بود.

در حال حاضر ۱۳۳ هزار آمریکایی به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند که در مقایسه با هفته گذشته، دو و نیم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

چالش‌های پیشین در خصوص کرونا همچنان به جای خود باقیست؛ تست‌های سریع و خانگی کرونا همچنان کمیاب هستند و برای گرفتن تست پی سی آر، مردم مجبور به ایستادن در صفوف طولانی هستند که این مساله در کنار تاخیری که در ارائه نتایج تست وجود دارد، به طولانی‌تر شدن صفوف و انتشار هر چه بیشتر کرونا در جامعه می‌انجامد.

در ایالت نیویورک، ۴۸ هزار مورد مثبت از تست کرونا گزارش شده است که در مقایسه با هفته گذشته که چیزی حدود نود هزار مورد مثبت گزارش شده بود، کاهشی ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

در ایالت‌های شمال شرقی مانند مین، کنتیکت، نیوجرسی، نیوهمشایر,​ ورمونت و پنسیلوانیا نیز مانند نیویورک، از کاهش موارد ابتلا یا ثابت ماندن میزان ابتلا گزارش می‌شود.

کارشناسان می‌گویند ممکن است کرونا در آینده بعنوان یک بیماری سالیانه و فصلی مثل آنفلوانزا مطرح باشد؛ در همین حال تحقیقات جدید در تل آویو نشان می‌دهد که چهار دوز واکسیناسیون فقط محافظت ناچیزی در برابر امیکرون ایجاد می‌کند.

دکتر فائوچی گفته است نیازمند واکسنی هستیم که نه در برابر یک سویه مشخص، بلکه در برابر همه سویه‌ها ایجاد مراقبت کند.