نخست وزیر دولت طالبان از کشورهای جهان، به ویژه کشورهای اسلامی خواست به مردم افغانستان کمک کنند و دولت افغانستان را به رسمیت بشناسند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از طلوع، ملا محمد حسن آخند، نخست وزیر دولت موقت طالبان در نشست «اقتصاد افغانستان تاکید کرد: کمک‌های کوتاه مدت راه‌حل نیست ما باید تلاش کنیم تا راه‌هایی برای حل بنیادی مشکلات پیدا کنیم.

وی با  فاسد خواندن دولت سابق افعانستان، به رهبری اشرف غنی، گفت: دنیا از او و حکومتش دفاع می‌کرد، اما حالا که دامنه‌ فساد از افعانستان برچیده شده، چه دلیلی وجود دارد که دنیا افعانستان را به رسمیت نمی‌شناسد؟

آخند گفت که حکومت تازه در افغانستان امنیت سراسری را تامین و فساد را از بین برده است؛ اما وضعیت بد اقتصادی مردم به‌ علت محدودیت‌ها و اسنداد دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا پیش آمده است.

وی در ادامه گفت: امنیت در افغانستان تامین شده‌ است و از نهادهای خارجی می‌خواهیم که بیایند و در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

وی همچنان افزود که کشورهای اسلامی، باید در به‌رسمیت شناختن طالبان پیش‌قدم شوند.

‌مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ طالبان نیز در این نشست با درخواستب رای آزادسازی دارایی‌های افغانستان گفت که سیاست اقتصاد محور طالبان این است که باب جدیدی از روابط میان افغانستان و جهان گشوده شود.

وی تصریح کرد افغانستان پس از این کانون تفاهم و نقطه‌ وصل در عرصه‌ اقتصاد است.