معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی و «وندی شرمن» امروز درباره موضوعات مختلف از جمله ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی در صفحه توییتر خود از گفت‌و‌گوی تلفنى با وندی شرمن خبر داد. به گفته وی مسائل گوناگونی از جمله مذاکرات برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در این گفت‌وگو مطرح شده است.

در متن توییت چوی جونگ کان آمده است: تماس تلفنی خوبی با معاون وزیر امور خارجه آمریکا درباره همکاری بر سر مسائلی از جمله میانمار، ایران، اوکراین، ناتو و کره شمالی داشتیم. یافتن راه‌های دیپلماتیک برای چالش‌های جهانی کار هنری و در عین حال دشواری است که به شجاعت، پشتکار و قدرت نیاز دارد.

گفتنی است «چوی جونگ کان» به عنوان نماینده کره‌جنوبی در حاشیه مذاکرات وین حضور دارد. پس از آنکه دونالد ترامپ در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از توافق بین‌المللی برجام خارج شد، تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد. به همین بهانه، کره جنوبی تا به حال حدود هفت میلیارد دلار دارایی ایران که حاصل از فروش نفت بوده است را مسدود کرده است.

وزارت خارجه کره جنوبی هدف از فرستادن نماینده به مذاکرات را تلاش برای حل مسائل مربوط به دارایی‌های مسدود شده ایران عنوان کرده است.

گفتنی است هم‌اکنون دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین در جریان است و به گزارش نشریه وال‌استریت ژورنال، خواسته اصلی ایران تعهد قانونی برای اجرای توافق و لغو تحریم‌های پسابرجامی است.