دبیرکل حزب‌الله در مراسم یادبود دبیرکل جنبش «الامه» لبنان به جریان‌های تکفیری و مسایل منطقه از جمله یمن، بحرین و فلسطین پرداخت و تصریح کرد جنگ کنونی علیه محور مقاومت است اما در نهایت این «مقاومت» است که پیروز از آن بیرون خواهد آمد و اولویت اصلی امت اسلام «آزادسازی فلسطین» است.

به گزارش مرور نیوز، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان سه‌شنبه‌شب به وقت تهران در مراسم یادبود شیخ «عبدالناصر الجبری» دبیرکل جنبش «الامة» لبنان، عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب و عضو تجمع علمای مسلمان سخنرانی کرد؛ الجبری هفته گذشته پس از طی دو ماه بیماری درگذشت.

سید حسن نصرالله در ابتدا تعدادی از ویژگی‌های شخصیتی شیخ «الجبری» را برشمرد و در ادامه گفت: شیخ الجبری به اصل وحدت و اینکه همه مسلمانان برادر هستند، ایمان راسخ داشت.

وی گفت: شیخ الجبری فعالیت‌های بسیاری در زمینه فرهنگی، جهادی، تقریب بین مذاهب و غیره دارد و فقدان وی ما را بسیار ناراحت کرد؛ او نمونه عالمی مجاهد بود که هیچ گاه احساس خستگی نکرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به جریان تکفیری امروز پرداخت و گفت: کسانی هستند که درهای قتل و ذبح را می‌کوبند در حالی که شبکه‌های مقاومت اجازه پخش ندارند؛ امروز به امثال شیخ «الجبری» برای مقابله با خط تکفیری نیازمندیم.

«شیعه انگلیسی» نیز مسیر تکفیر را در پیش گرفته

وی در ادامه تصریح کرد: «تکفیر» خطرناک‌ترین موضوعی است که وارد امت اسلام شده است؛ در برخی از محافل شیعه نیز (علاوه بر محافل سنی افراطی) رویکرد معینی وجود دارد که «شیعه انگلیسی» نامیده می‌شود و همانگونه که امام خامنه‌ای فرمودند اینها نیز روش تکفیر و خیانت و نیز توهین به مقدسات را در پیش گرفته‌اند؛ نه فقط علیه بزرگان اهل سنت بلکه علیه بزرگان شیعه هم.

امروز تمام امکانات از قبیل شبکه‌های ماهواره‌ای برای این دو رویکرد تکفیری از جمله رسانه‌ها در دسترس است اما پخش شبکه‌های مقاومت بر روی ماهواره‌های «عرب ست و نایل ست» ممنوع شده است؛ این موضوع، اتفاقی نیست بلکه کشورهای جهان فهمیده‌اند که امت اسلام گام‌های جدی در مقابله با استکبار برداشته‌اند و موضعی واضح دارند.

جنگ منطقه، جنگ تمام جهان علیه محور مقاومت است

دبیرکل حزب الله لبنان بخش دوم سخنان خود را به «مقاومت» اختصاص داد و گفت: مقاومت امروز هدف قرار گرفته و سال‌هاست یکی از عناوین اصلی جنگ در منطقه، جنگ تمام جهان علیه محور مقاومت است و این جنگی است که روز به روز آشکارتر می‌شود. امروز در راستای از بین بردن ارتش‌های عربی به نفع اسرائیل و سرنگونی نظام‌های عربی گام برداشته می‌شود و این پس از آن صورت گرفته که مقاومت در لبنان و فلسطین؛ ارتش اسرائیل را خوار و ذلیل کرده است.

امروز در راستای تخریب چهره جنبش‌های مقاومتی گام برداشته می‌شود، چهره تمام حامیان مقاومت در سوریه، عراق، بحرین ، یمن و نیجریه تخریب می‌شود و امروز همه ما مسئول دفاع از مقاومت در برابر اینگونه اقدامات هستیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به ترور دانشمندان و دیگر شخصیت‌های همگام با خط مقاومت توسط اسرائیل پرداخت و تصریح کرد: اسرائیل تمام این چهره‌ها را دنبال می‌کند و ترور شهید «محمدالزواری» در تونس آخرین آن است همانگونه که «حسان اللقیس» و دانشمندان هسته‌ای ایرانی و عراقی ترور شدند چون تل‌آویو نمی‌تواند حضور آنها را تحمل کند.

امت اسلامی از فلسطین شانه خالی نمی‌کند

نصرالله افزود: اما ما به ملتمان مطمئنیم حال دردها هر چقدر باشد، این ملت از حمایت فلسطین شانه خالی نمی‌کنند؛ تمام محاسباتشان در لبنان در سال 1982 از بین رفت و اکنون خیال می‌کنند ملت کشورهای منطقه که اکنون درگیر جنگ و خونریزی است «شکست‌خورده» بیرون خواهند آمد ؛ اینها خیال‌پردازند و محور مقاومت از این جنگ‌ها «سربلند و پیروز» بیرون خواهد آمد؛ آزادسازی قدس و فلسطین در اولویت خواهد بود.

پایکوبی صهیونیست‌ها در بحرین بر حمایت ملت و علمای این کشور از فلسطین تأثیری ندارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس به بحرین پرداخت و تصریح کرد: امروز برخی در بحرین به بدترین فرقه یهودی اجازه می‌دهند به این کشور بیایند و برخی با لباس عربی در کنار آنها به رقص و پایکوبی می‌پردازند اما ملت بحرین و علمای آن علیرغم تمام اقدامات رژیم این کشور در عادی‌سازی روابط با اسرائیل؛ فلسطین و نبرد نهایی با دشمن اصلی یعنی رژیم صهیونیستی را فراموش نکرده‌ و نمی‌کنند.

ملت یمن علیرغم تمام سختی‌ها ندای «فلسطین» سر می‌دهند

ادامه سخنرانی سید حسن نصر الله به یمن اختصاص داشت؛ وی گفت: ملت یمن امروز در محاصره، بمباران و گرسنگی قرار دارند اما با این حال هم ندای «فلسطین» سر می‌دهند؛ صهیونیست‌ها علیه طرح مقاومت در این منطقه و برای آینده شرط ‌بندی نکنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بار دیگر و در پایان سخنرانی خود به شیخ «عبدالناصر الجبرانی » پرداخت و گفت: وی بصیری کامل از حوادث منطقه و مسیر آن داشت و برای مقابله با فتنه‌‌ها اینگونه بود؛ نصرالله هم‌چنین در پایان بر گفت‌وگو و مذاکره و نیز راه‌حل سیاسی مسائل تأکید کرد.