فرمانده عملیات دیالی نیرو‌های الحشد الشعبی، از آغاز عملیات گسترده برای تعقیب عناصر باقیمانده گروه تروریستی داعش در این استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، طالب الموسوی فرمانده عملیات دیالی نیرو‌های الحشد الشعبی امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «دقیقا ساعت ۷ صبح (به وقت محلی) گردان‌های الحشد الشعبی و تشکل‌های حامی آن‌ها عملیاتی گسترده را از چند محور برای تعقیب و پاکسازی عناصر باقی مانده تروریست‌های داعش در بخش‌های شرقی و غربی منطقه  «العظیم» آغاز کردند.»

به گزارش المعلومه، الموسوی تاکید کرد که این عملیات در پاسخ به حمله تروریست‌های داعش به مقر ارتش عراق در منطقه «العظیم» انجام می‌شود. این عملیات با وجود دمای پایین، هوای سرد، زمین‌های سخت و ناهموار و ادامه خواهد داشت و حملات گاه و بی گاه تروریست‌های داعش علیه نیرو‌های امنیتی عراق، تنها باعث تقویت عزم و اراده نیرو‌های الحشد الشعبی برای مبارزه با تروریست‌ها در هرکجا که باشند، میشود.

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز جمعه  اعلام کرد که در پی حمله تروریست‌های داعش به مقر ارتش در منطقه العظیم در استان دیالی، ۱۱ افسر ارتش به شهادت رسیدند.

سال ۲۰۱۷ سلطه داعش بر عراق و سوریه با مجاهدت‌های نیرو‌های محور مقاومت و متحدانشان به پایان رسید. با این وجود عناصر و مزدوران وابسته به این گروه تروریستی همچنان در مخفیگاه‌هایی در عراق و سوریه وجود دارند و هر از چندگاهی علیه مردم این دو کشور عملیات‌هایی را انجام می‌دهند.