معترضان به قرنطینه در بروکسل، پرچم اتحادیه اروپا را آتش زده و به ساختمان دیپلماتیک این اتحادیه خسارت وارد کردند.

به گزارش مرور نیوز، سازمان‌دهندگان تظاهرات ضد قرنطینه اعلام کردند که آن‌ها مخالف دستورالعمل‌های بهداشتی و اقدامات مرتبط با کرونا به طور کلی نیستند، بلکه به «روش غیردموکراتیک» دولت‌های اروپایی که آن‌ها را اجرا می‌کنند اعتراض دارند.

به گزارش راشا تودی، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمله معترضان نقاب پوش به مقر دفتر سیاست خارجی این اتحادیه در بروکسل را شدیدا محکوم کرد.

بورل در ادامه از پلیس بلژیک به خاطر واکنش سریع به این حمله تشکر کرده است.

تصاویر منتشر شده گروهی از افراد با نقاب سیاه را نشان می‌دهد که در حال پرتاب اشیا مختلف به مقر اتحادیه اروپا در بروکسل هستند و پلیس تلاش می‌کند مهاجمان را از منطقه دور کند.

سازمان جهانی بهداشت سه‌شنبه گذشته هشدار داده بود در صورتی که نرخ فعلی ابتلا به سویه امیکرون کرونا ادامه داشته باشد؛ بیش از نیمی از جمعیت اروپا ظرف دو ماه آینده به این ویروس مبتلا خواهند شد.

بیشترین آمار ابتلا به کرونا نیز در کشور‌های آمریکایی و اروپایی دیده می‌شود. در همین راستا قاره اروپا بیش از ۱۱۲ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون و ۵۹۰ هزار قربانی اولین قاره در ابتلا و میزان مرگ و میر بر اثر کروناست.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده که از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در قاره اروپا بسیار نگران است. هانس کلوگه، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اگر تدابیری در سراسر اروپا برقرار نشود، تا بهار آینده بیش از نیم میلیون مرگ ثبت خواهد شد.