نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره سرعت پیشرفت مذاکرات وین به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، در گفتگو با شبکه روسیه ۲۴‌ درباره مذاکرات وین گفت: اگر مذاکرات با سرعت بیشتری نسبت به آنچه اکنون در جریان است، انجام شود، در واقع تا پایان ماه فوریه رسیدن به توافق واقعی به نظر می رسد. در اصل، پس از آن چند ماه دیگر برای آماده سازی از سرگیری معاهده هسته ای به طور کامل نیاز است.

اگر مذاکرات با سرعت بیشتری نسبت به آنچه اکنون در جریان است، انجام شود، در واقع تا پایان ماه فوریه رسیدن به توافق واقعی به نظر می رسد.

به گفته اولیانوف، زمان لازم است برای اینکه آمریکایی ها برای لغو تحریم ها آماده شده و شرایط لازم برای بازگشت تجارت به ایران را تضمین کنند، و تهران چندین ماه لازم دارد تا برای بازگشت به اجرای کامل وظایف خود در برجام آماده شود.

او افزود: در ابتدا احتمالا همه این مسائل باید تا قبل از آوریل حل و فصل شود.

نماینده روسیه در وین ادامه داد که مذاکرات با مشکلات منصفانه در مسیر درست حرکت می کند.

فرآیند کار فشرده است و مشکلات زیادی باید حل شود. اما در مرحله پیشرفته قرار داریم.

اولیانوف گفت، ماهیت اظهارات و رفتار شرکای غربی کمتر عصبی شده و این یک نشانه خوب است.

او علاوه بر این، خاطرنشان کرد که آمریکا و ایران به زودی می توانند برای بحث و گفتگو پیرامون برجام پشت میز مذاکره بنشینند.

این‌ دیپلمات روس در این راستا بیان کرد: نمی دانم آمریکایی ها و ایرانی ها چه زمانی پشت میز مذاکره می نشینند اما گمان می کنم که این اتفاق به زودی بیفتد.