دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که همزمان با ازسرگیری درگیری‌ها در اطراف زندان غویران در حسکه، داعش تعدادی از غیرنظامیان را گروگان گرفته است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از شبکه آمریکایی الحره، دیده‌بان حقوق بشر سوریه شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: باند وابسته به داعش با چهار عامل انتحاری رئیس محله کومین در غویران در حسکه را به همراه سه غیرنظامی در یکی از ساختمان‌های مسکونی گروگان گرفته است. نیروهای ضد تروریسم کرد از تمام محورها این گروه را محاصره می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه نیز از استقرار نیروهای آمریکایی به همراه نیروهای سوریه دموکراتیک"قسد" و نیروهای امنیتی کرد در محله مذکور و محاصره ساختمان خبر دادند. تک تیراندازهایی نیز بر پشت بام ساختمان‌های مجاور هستند و صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که درگیری‌ها میان داعش و نیروهای امنیتی کرد و نیروهای قسد در اطراف زندان غویران در شهر حسکه ازسرگرفته شده است.

این درگیری‌ها بعد از چند ساعت آرامش شکننده در منطقه رخ داد. نیروهای نظامی مشغول انجام عملیات بازرسی محله‌های اطراف زندان بودند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین تأکید کرد: تاکنون هیچ گونه عملیات نظامی به دلیل دشواری آن و وجود کودکان داعشی انجام نشده است.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه به رغم اینکه نیروهای سوریه دموکراتیک چهارشنبه از کنترل بر زندان غویران خبر دادند و اعلام کردند که حدود ۳۵۰۰ تن از زندانیان وابسته به داعش تسلیم شده‌اند اما ده‌ها تن از تروریست‌ها همچنان در ساختمان کمین کرده‌اند و هدف قرار دادن هوایی یا زمینی آن دشوار است. به گفته مسئولان کرد تعداد آن‌ها بین ۶۰ تا ۹۰ تن است.

فرهاد شامی، مسئول اطلاع رسانی نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد: بعد از اینکه ما جمعه مهلتی را به داعشی‌ها دادیم نیروهایمان تاکنون از زور استفاده نکرده‌اند.

از زمان حمله داعش که یکی از بزرگترین حملات این گروه از زمان از دست دادن مناطق تحت سیطره‌اش در سوریه است، نیروهای کرد خبرنگاران را از رفت و آمد در داخل محله غویران یا نزدیک شدن به اطراف زندان منع می‌کنند.

حمله داعش و درگیری‌های داخل و خارج زندان بیش از ۲۶۰ کشته برجای گذاشته است.