رئیس جمهور سابق آمریکا اظهار داشت که سیاست‌های جو بایدن ضعیف است و احتمال دارد منجر به وقوع جنگ جهانی سوم شود.

به گزارش مرور نیوز، دونالد ترامپ گفت: «ضعف و بی کفایتی بایدن احتمال وقوع جنگ جهانی سوم را بیشتر می‌کند. او در سازماندهی خروج نیرو‌ها از افغانستان نیز بسیار ضعیف عمل کرد.»

به گزارش راشاتودی، رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی خود در جمع حامیانش در تگزاس با اشاره به آزمایش ها‌ی موشکی کره شمالی گفت: «در دوران ریاست جو بایدن، کره شمالی تعداد پرتاب‌های موشکی خود را به سطح بی سابقه‌ای افزایش داده است.»

 او همچنین ضمن توصیه به رئیس جمهور فعلی آمریکا برای رسیدگی به وضعیت مهاجران غیرقانونی در مرز آمریکا و مکزیک، تاکید کرد که بایدن قبل از اعزام نیروی نظامی برای حفاظت از مرز‌های اروپای شرقی، باید از مرز‌های خود در تگزاس محافظت کند. مقامات آمریکا قبل از اینکه در مورد تهاجم کشور‌های دیگر صحبت کنند، باید جلوی تهاجم به کشور خود را بگیرند.

ترامپ پیش از این نیز جو بایدن را سیاستمداری «ضعیف و بی‌ثبات» توصیف کرده بود و  رسانه‌های آمریکا با استناد به نظرسنجی‌های اخیر از کاهش محبوبیت مردمی رئیس جمهور این کشور خبر دادند.

تازه‌ترین نظرسنجی از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس و مؤسسه نورک، بیانگر رکورد کاهش محبوبیت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در میان شهروندان این کشور است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد دولت بایدن را می‌پسندند؛ در مقابل ۵۶ درصد عملکرد بایدن را قبول ندارند.

پیشتر نیز نتایج تازه‌ترین نظرسنجی شبکه سی‌بی‌اس نیوز و مؤسسه یوگاو نشان می‌داد ۵۰ درصد آمریکایی‌ها از دولت جو بایدن ناامید هستند.