دبیر کل ناتو برنامه استقرار نیرو‌های رزمی این سازمان در اوکراین را با توجه به تنش موجود با روسیه رد کرد.

به گزارش مرور نیوز، ینس استولتنبرگ امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ناتو برنامه‌ای برای استقرار نیرو‌های رزمی در اوکراین در بحبوحه افزایش تنش با روسیه ندارد.

دبیر کل ناتو در مصاحبه با بی بی سی اعلام کرد: «همپیمانان ناتو در اوکراین مستشاران خود را اعزام کرده اند و ما در حال تقویت قابلیت‌های دفاعی و نظامی آن هستیم. متحدان در حال ارائه تسلیحات دفاعی هستند و کار‌های زیادی برای کمک به اوکراین و تقویت قابلیت‌های آن انجام می‌دهند، اما ین کشور عضوی از ناتو نیست.»

استولتنبرگ روز شنبه نیز در مصاحبه با روزنامه ال پائیس درباره کمک تسلیحاتی به اوکراین گفت: «ما در مورد ارسال سلاح و مهمات دیدگاه‌های متفاوتی داریم. برخی اعضا مانند انگلیس، آمریکا و کشور‌های بالتیک تسلیحات را به طور مستقیم به اوکراین ارسال می‌کنند.»

در حال حاضر آمریکا و ناتو در ارتباط با مواضع و خواسته هایشان، موارد مکتوب خود مرتبط با چشم انداز طولانی مدت پیوستن اوکراین به ناتو را در اختیار کرملین قرار داده و اعلام کرده اند که این تصمیمی است که به ناتو و اوکراین مربوط می‌شود نه روسیه. این موضوع همچنین در ارتباط با چشم انداز گسترده‌تر، مرتبط با وضعیت امنیتی برای اروپای غربی شامل کشور‌های عضو و غیرعضو ناتوست.