سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق گفت: یگان‌های نظامی عراق برای مقابله با حملات احتمالی داعش در منطقه الکرمه در شرق الانبار مستقر هستند.

به گزارش مرور نیوز، «جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که هدف از حضور نظامی مقاومت جلوگیری از هرگونه شکاف امنیتی و مقابله با فعالیت‌های تروریستی داعش در کشور است و ما اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد داعش قصد نفوذ به منطقه الکرمه استان الانبار را دارد و آمریکا حرکت تروریست‌ها را در مرزها تسهیل می‌کند.

الحسینی تصریح کرد: یگان‌های نظامی عراق برای مقابله با حملات احتمالی داعش در منطقه الکرمه در شرق الانبار مستقر هستند.

این در حالی است که مرکز اطلاع رسانی امنیتی ارتش عراق روز یکشنبه در بیانیه‌ای، ورود گروه تروریتسی داعش به استان الانبار را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است: در اینجا می‌خواهیم روشن کنیم که کاروانی از قهرمانان الحشد الشعبی پس از پایان مرخصی‌های دوره‌ای خود برای انجام وظیفه در ستاد خود ثبت نام می‌کنند و آنها در مسیرشان به سمت شهرستان القائم استان الانبار هستند. الحشد بخشی از نهاد امنیتی و نظامی ارتش عراق است و حضور آنها رسماً مطابق دستورات نظامی است.

در پایان بیانیه مرکز اطلاع رسانی امنیتی ارتش عراق تأکید شده است، کسانی که خبر ورود داعش به الانبار را منتشر می‌کنند، در انتقال اطلاعات دقیق باشند و شایعه پراکنی نکنند و حقایق را منحصراً از منابع رسمی دریافت کنند.