در پی درگیری‌های اخیر میان داعشی‌ها و نیروهای قسد در اطراف زندان "الصناعه" در حسکه سوریه، مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد که حضور داعشی‌ها در حسکه به دلیل نبود امکاناتی برای مدیریت زندان‌های آنجا خطرناک است.

به گزارش مرور نیوز، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق روز جمعه در گفتگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: ۱۰ هزار داعشی از اتباع خارجی در زندان‌های قسد (نیروهای سوریه دموکراتیک) حضور دارند.

الاعرجی گفت: حضور اعضای خارجی داعش در حسکه به دلیل نبود امکاناتی برای مدیریت زندان‌های آنجا خطرناک است، ما از کشورها خواستیم اتباع خود را از زندان حسکه تحویل بگیرند.

نیروهای قسد حدود دو هفته قبل کنترل کامل خود را بر زندان الصناعه واقع در استان حسکه اعلام کردند.

درگیری‌های اخیر میان داعشی‌ها و نیروهای قسد در اطراف زندان الصناعه همزمان با پرواز جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش بر فراز این استان انجام شد.

مرکز اطلاع‌رسانی قسد ۲۲ ژانویه اعلام کرد که نیروهایش در حال مقابله با فرار دسته‌جمعی داعشی‌ها از زندان گویران هستند و گروه بزرگی از مزدورانی را که در تلاش برای فرار از زندان بودند، محاصره کردند، تروریست‌هایی که در منازل ساکنان محله الزهور پناه گرفتند، به شدت تیراندازی می‌کنند تا به داعشی‌های محبوس در زندان روحیه بدهند.

رسانه امنیتی عراق چهارم فوریه گذشته اعلام کرد بیش از ۳۵۰ داعشی در زندان حسکه هنگام فرار از آن کشته شدند.