سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد که کمپین و اطلاعاتی درخصوص "حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین" از سوی واشنگتن هماهنگ و طراحی شده است. او گفت جنون کاخ سفید نشان می‌دهد آمریکا به هر قیمتی دنبال جنگ است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در برنامه‌ای در یوتیوب عنوان داشت: می‌توانم بگویم که این پوشش رسانه‌ای "بی‌سابقه" است زیرا تمامی منابع غربی که خود را "مستقل" معرفی می‌کنند، در پخش و نشر داستان‌های سفارشی از سوی واشنگتن، چهره واقعی خود را نشان داده‌اند.

او همچنین افزود که غرب در حال تلاش برای برانگیختن یک نقطه فروپاشی است.

زاخارووا در ادامه مصاحبه خود که روز شنبه انجام شد، گفت که ادامه این ادعاها مبنی بر "حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین" باید دقیقا به عنوان یک "هیستریک" مورد بررسی قرار گیرد؛ به خصوص اینکه آمریکا سالهاست مشتاق یک درگیری در منطقه بوده است.

این سخنگو گفت: ما باید دقیقا با آن به عنوان یک "هیستریک" برخورد کنیم. هدف از این هیستری، تشدید اوضاع و البته ایجاد یک تحریک است. این بخشی از یک "تحریک بین‌المللی" است.

وی تاکید کرد که این تحریک از دو ماه پیش آغاز نشده است. زمینه این تحریک از مدت‌ها پیش فراهم شده است؛ درست از زمان شروع درگیری و مسئله اوکراین  که به طور فعال توسط آمریکا اداره و هدایت می‌شود.

اظهارات ماریا زاخارووا هم‌زمان با اینکه یوری اوشاکوف،، دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در امور بین‌الملل، جزئیات تماس تلفنی روز شنبه بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را پس از افزایش تنش بین دو کشور ارائه کرد، بیان شد.

پس از این تماس، یوری اوشاکوف گفت که پوتین طی تماس تلفنی با همتای آمریکایی‌اش، گزارش‌ها درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین را "نادرست" خواند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت جنون کاخ سفید نشان می‌دهد آمریکا به هر قیمتی دنبال جنگ است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در واکنش به تصمیم آمریکا برای اعزام نیروهای بیشتر به لهستان گفت: ماشین نظامی-سیاسی آمریکا، بار دیگر برای زیر گرفتن زندگی مردم آماده شده و همه جهان نظاره گر این است که چگونه جاه طلبی‌های نظامی و امپریالیستی خود را آشکار می‌کند.

وی افزود: هیستری در کاخ سفید بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است. آنگلوساکسون ها به جنگ نیاز دارند. به هر قیمتی. تحریکات، اطلاعات نادرست و تهدید روش مورد علاقه آنها برای حل مشکلات خودشان است. تمام جهان تماشا می‌کند که چگونه نظامی‌گری و جاه‌طلبی‌های امپریالیستی خود را افشا می‌کنند، تیپ تبلیغاتی به رهبری بلومبرگ در تشدید تنش‌های جاری شریک است.

هفته گذشته، بلومبرگ به طور تصادفی عنوانی را با این مضمون: «روسیه به اوکراین حمله کرد» منتشر کرد و سپس پس گرفت.