مسؤول دفتر اسرا و شهدای حماس به رژیم صهیونیستی هشدار داد، هرگونه تعرض به اسرای فلسطینی در زندان‌ها به یک انتفاضه ختم خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، زاهر جبارین، مسؤول دفتر اسرا و شهدای جنبش حماس و از اعضای دفتر سیاسی این جنبش اظهار کرد: پرونده اسرا تنها با آزاد شدن همه آنها بسته خواهد شد.

جبارین گفت: اسرا در داخل زندان‌ها در نبردی استراتژیک هستند و همه نظاره‌گر اتفاقاتی هستند که رخ خواهند داد.

زندان‌های رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی مدیریت آن در برابر اعتصاب‌ها و اعتراضات اسرا، دچار تنش شده‌اند.

مسؤول دفتر اسرا و شهدای حماس در ادامه به رژیم صهیونیستی درباره عبور از حد و مرزها در حق اسرا و یا در محله شیخ جراح در قدس اشغالی هشدار داد و گفت: هرگونه تعرض به اسرای فلسطینی در زندان‌ها به یک انتفاضه ختم خواهد شد.

محله شیخ جراح در پی حملات شهرک‌نشین‌ها به منازل فلسطینی‌ها شاهد درگیری‌ها و تنش‌هایی است.

جبارین گفت: رژیم اشغالگر هفت سال است که اجرای قرارداد تبادل اسرا را به تعویق می‌اندازد.

میانجیگری مصر میان حماس و رژیم صهیونیستی به امضای قرارداد تبادل اسرا منجر شد اما تا این لحظه این قرارداد اجرا نشده است.

این عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: ملت فلسطین یکپارچه از مساله اسرا حمایت می‌کنند و هرگز از فداکاری برای آزادی آنها دریغ نخواهد کرد، مردم ما با تمامی ابزارها و امکانات برای اسرا مبارزه می‌کند.

طبق آمار نهادهای ویژه امور اسرای فلسطینی، حدود ۴۸۵۰ فلسطینی در ۲۳ زندان و بازداشتگاه رژیم صهیونیستی حبس هستند که از این تعداد ۴۱ تن زن، ۲۲۵ تن کودک و ۵۴۰ تن نیز بازداشت اداری (بدون تفهیم اتهام و محاکمه) هستند.