رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با سخنرانی در کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، با متهم کردن ایران به تروریسم، علیه این کشور لفاظی کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا امروز چهارشنبه همراه هیئتی از اعضای کنگره این کشور، وارد فلسطین اشغالی شد و در بدو ورود، از حمایت قاطع واشنگتن در قبال رژیم صهیونیستی سخن گفت.

وی در اظهاراتی که در جمع اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی ایراد کرد، مدعی شد: با یکدیگر در مبارزه علیه تروریسم برخاسته از جانب ایران چه در سطح منطقه و چه درباره پیشرفت های برنامه هسته ایش، متحد هستیم. نزدیکی (جغرافیایی) اسرائیل به ایران، مایه نگرانی همه ما است.

پلوسی همچنین ابراز امیدواری کرد که سنای آمریکا هرچه زودتر با افزایش سقف کمک مالی جهت تقویت سامانه گنبد آهنین موافقت کند. این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا در سپتامبر ۲۰۲۱ این طرح را تصویب کرد.

سفر پلوسی به فلسطین اشغالی در حالی انجام می شود که مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده و ایران از طرفین غربی خواسته که اراده خود را در راستای حصول توافق خوب، از راه لغو همه تحریم ها و همچنین ارائه تضمین های قابل اعتماد، نشان دهند.

همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در مصاحبه با روزنامه «فایننشال تایمز» گفت که کنگره آمریکا و پارلمان های کشورهای غربی دخیل در مذاکره، می توانند در قالب یک بیانیه سیاسی، تعهدات خود را در قبال توافق و بازگشت به اجرای کامل برجام اعلام کنند.

از سوی دیگر، سفر پلوسی به اسرائیل در اوج تنش ها پیرامون تحولات محله شیخ جراح در قدس اشغالی انجام می شود. او مدعی شده که واشنگتن به راه حل دو دلتی در راستای افزایش ثبات و امنیت اسرائیل، فلسطینی ها و همسایگانشان پایبند است.

قرار است پلوسی فردا پنجشنبه در رام الله دیداری با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین داشته باشد اما برنامه سفر وی تا این لحظه، شامل بازدید از نوار غزه نمی شود.