اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران، توضیح داد گفت‌وگوهای ما با عربستان سعودی ادامه دارد و ما منتظر پیشرفت از طریق گام‌های مشخص در دوره آینده هستیم.

به گزارش مرور نیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) به ارائه توضیحاتی درباره روابط این کشور با طرف‌های خارجی از جمله عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی، روسیه و اوکراین پرداخت.

اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران، توضیح داد گفت‌وگوهای ما با عربستان سعودی ادامه دارد و ما منتظر پیشرفت از طریق گام‌های مشخص در دوره آینده هستیم.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان همچنین گفت که سفر آتی «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه «مثبت» است و بخوبی بر روابط دوجانبه منعکس خواهد شد.

 

رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر با بیان اینکه سفر رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور در اوایل ماه فوریه انجام می‌شود، مدعی شده بود با این سفر مرحله جدیدی در روابط دو طرف آغاز می‌شود. (جزئیات بیشتر)

وی همچنین اظهار داشت که در یک نشست سه جانبه با حضور «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، نظر «ولادیمر پوتین» همتای روس خود را جویا خواهد شد و بر قصد خود برای پیگیری دقیق این موضوع تاکید کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تعیین رئیس جدید دولت در لیبی تصریح کرد: «آنچه که عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی متحمل شده است، مایه تاسف است و ما با همه طرف‌های لیبی روابط خوبی داریم».

بر این اساس، اردوغان همچنین افزود: «ما انتصاب دولت موقت لیبی را رد می‌کنیم زیرا این به لیبی خدمت نمی‌کند و از برگزاری انتخاباتی که آینده‌ای امن را برای مردم لیبی به ارمغان می‌آورد حمایت می‌کنیم».

به نوشته «دیلی صاباح»، وی درباره سفر اخیر خود به امارات عربی متحده نیز گفت: «سفر به امارات  یک حرکت قوی و مرحله مهمی برای گسترش روابط آنکارا و ابوظبی است».

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به تنش‌های اخیر این کشور با یونان بر سر مناطق شرق مدیترانه، توضیح داد: «مقامات ترکیه هشدارهای لازم را در مورد نظامی کردن جزایر غیرنظامی شده در دریای اژه توسط یونان داده‌اند و در صورت ادامه تحریکات آتن، آنکارا در بالاترین سطح هشدار خواهد داد».