کنگره آمریکا اقدام به تصویب نهایی قانونی برای تامین بودجه دولت این کشور تا ۱۱ مارس کرده و به این ترتیب مانع از تعطیلی بخش عمده فعالیتهای نهادهای دولت فدرال آمریکا در ضمن تداوم بحران روسیه-اوکراین شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس سنای کنگره آمریکا در آستانه فرارسیدن ضرب الاجل مربوط به منقضی شدن بودجه فعلی فعالیت‌های بخش عمده دولت فدرال امروز جمعه، اقدام به تصویب قانون مذکور کرد.

این لایحه تامین موقت بودجه دولت آمریکا با کسب آرای یک اکثریت دو حزبی با نتیجه ۶۵ رای موافق در مقابل ۲۷ رای مخالف تصویب شد و اکنون برای امضا و تبدیل به قانون شدن نزد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌رود.

 کنگره آمریکا تاکنون هیچ یک از ۱۲ لایحه عادی تخصیص بودجه را برای سال مالی که از اول اکتبر آغاز شده، تصویب نکرده است و به این ترتیب تصویب قانون مذکور "ضروری" بود.

پاتریک لیهی، رئیس کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا در جریان جلسه بحث کوتاهی درباره این قانون گفت: تعطیلی دولت بی فایده و بی معنی خواهد بود. می‌توانید تصور کنید چنین اتفاقی چه جلوه‌ای نزد روس‌ها خواهد داشت؟

این سومین لایحه پیشگیری از شکاف بودجه‌ای است که از سپتامبر گذشته تاکنون در کنگره آمریکا مطرح شده در حالی که در تاریخ هشتم فوریه در مجلس نمایندگان به تصویب رسید و به دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره تا ۱۱ مارس فرصت می‌دهد تا بر سر یک لایحه بودجه کلان به منظور حفظ فعالیت دولت تا ۳۰ سپتامبر که موعد پایان سال مالی فعلی است، به توافق برسند.