بر اثر طوفان شدیدی که از روز گذشته (پنج‌شنبه) مناطقی از اروپا را درنوردیده، دست‌کم پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، وزش بادهایی با سرعت ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت در لهستان به بیش از ۵۰۰ خانه آسیب جدی وارد کرد و باعث قطع صدها درخت و خطوط برق در سراسر این کشور شد به‌ طوری‌ که ۳۲۴ هزار خانوار شب را بدون برق سپری کردند.

پلیس همچنین اعلام کرد که بر اثر طوفان، یک جرثقیل بزرگ در یک کارگاه ساختمانی در شهر "کراکوف" لهستان واژگون شد که این حادثه، دو کشته و دو زخمی بر جای گذاشت. یک نفر دیگر نیز در غرب لهستان بر اثر سقوط درخت روی اتومبیلش کشته شد.

در آلمان همچنین یک مرد ۳۷ ساله و یک مرد ۵۵ ساله که در حال رانندگی بودند که بر اثر سقوط درخت کشته شدند. در این کشور مدارس نیز در چندین ایالت تعطیل شدند و پلیس به ساکنان هشدار داده که در خانه بمانند و از حضور در پارک‌ها یا جنگل‌ها خودداری کنند.

گزارش‌ها حاکیست شرکت ملی راه‌آهن آلمان اعلام کرد که قطارها در سراسر شمال آلمان ازجمله در هامبورگ، برلین و برمن متوقف شدند. شرکت هواپیمایی لوفتهانزا همچنین ۲۰ پرواز به مقصد هامبورگ، برلین و مونیخ که از فرانکفورت حرکت می‌کردند را لغو کرد.

جمهوری چک نیز تحت تاثیر این طوفان شدید قرار گرفت و برق بیش از ۳۰۰ هزار خانوار بر اثر طوفان قطع شد. همچنین وزش بادهای شدید، اختلالات گسترده‌ای در تردد بین شهرها ایجاد کرد و در یک سانحه رانندگی مرتبط با طوفان سه کودک آسیب دیدند که به دلیل جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند.

در هلند هم وزش باد شدید سه نفر از جمله یک افسر پلیس را مجروح کرد.

همچنین شرکت هواپیمایی "کی ال ام" اعلام کرد که تقریباً ۱۷۰ پرواز از فرودگاه اسخیپول آمستردام به دلیل طوفان شدید لغو می‌شود. موسسه هواشناسی هلند اعلام کرد انتظار می‌رود طوفان بعدازظهر جمعه هلند را با وزش بادی به‌ سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت درگیر کند. از مردم سراسر این کشور خواسته شده که در صورت امکان در خانه بمانند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از سوی دیگر ارتش بریتانیا پس از اعلام وضعیت قرمز در مورد خطر جانی ناشی از تندبادهای شدید در جنوب غربی انگلیس و جنوب ولز، در حالت آماده‌باش قرار گرفت. ایرلند هم نسبت به وزش بادهای شدید و مخرب و احتمال وقوع سیل در سواحل هشدار داد.

همچنین پیش بینی می شود طوفان‌ها در اغلب این مناطق تا روز شنبه ادامه داشته باشند.