رسانه های روسی از شنیده شدن صدای انفجار قوی درنزدیکی فرودگاه شهر «دونتسک» در منطقه مورد مناقشه «دونباس» در شرق اوکراین خبر دادند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از ریانووستی، انفجاری در نزدیکی فرودگاه شهر «دونتسک» در منطقه دونباس به وقوع پیوسته است.

صدای انفجار به حدی بوده که تا کیلومترها دورتر نیز شنیده شده است.

پیشتر نیز دفتر نمایندگی جمهوری خود خوانده «لوهانسک» (LPR) در شرق اوکراین در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی (JCCC) اعلام کرد که در نتیجه خمپاره باران منطقه یادشده توسط نیروهای مسلح اوکراین در شامگاه یکشنبه، دو غیرنظامی کشته شدند.

مقامات جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» (DPR) و لوهانسک (LPR) صبح پنجشنبه اعلام کردند که نیروهای مسلح اوکراین به سمت مواضع آنها تیراندازی کرده و آنها را خمپاره باران نموده اند. آنها همچنین اعلام کردند که کی یف با استفاده از خمپاره و توپخانه، توافقات مینسک را نادیده می‌گیرد.

غربی‌ها و در رأس آنها آمریکا با متهم کردن مسکو در ارائه اخبار نادرست درباره تنش‌ها در منطقه دونباس مدعی شده اند که این تاکتیک روسیه برای ایجاد بهانه‌ای جهت توجیه حمله نظامی خود به اوکراین است و اوضاع در دونباس آن طور که رسانه‌های روسی گزارش می‌دهند نیست.

مسکو نیز اعلام کرده است که کی یف با نادیده گرفتن توافقات، بیشتر ارتش خود را را در خط تماس با دونباس متمرکز کرده است و به طور منظم شبه نظامیان این منطقه را با استفاده از تجهیزات ممنوعه گلوله و خمپاره باران می کند.