پیشروی برق‌آسای نیروهای عراقی در محلات کرانه چپ موصل در حالی ادامه دارد که خطوط دفاعی داعش کاملا از هم پاشیده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رسانه‌های عراقی، نیروهای پلیس فدرال عراق در ادامه پیشروی‌های خود در دومین مرحله آزادسازی موصل محله السلام را به کنترل خود در آوردند.

این در حالی است که یگان‌های تیپ نهم زرهی و واکنش سریع ارتش عراق موفق شدند در محلات فلسطین، سومر، الوحده و المیثاق پیشروی کنند.

یگان‌های پلیس عراق همچنین وارد عمق محلات القدس، جدیده المفتی شدند و انهدام خطوط دفاعی داعش در این محلات همچنان ادامه دارد.

پلیس فدرال عراق اعلام کرد که خطوط دفاعی داعش کاملا فروپاشیده است و اجساد تروریست‌ها در مناطق السلام، الانتصار، الوحده، فلسطین و القدس به وفور دیده می‌شود.

«عبدالغنی الاسدی» فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق امروز پنجشنبه اعلام کرد که مرحله دوم عملیات آزادسازی موصل با هدف پاکسازی ساحل چپ شهر موصل آغاز شده است.

الاسدی به السومریه نیوز، گفت: در ساعت 7 صبح به وقت محلی موصل واحدهای ارتش عراق به سمت محله القدس در شهر موصل حرکت کردند و همچنین ستون هایی از نیروهای عراقی در شمال و جنوب شرقی موصل نیز به سمت اهداف خود حرکت کردند.

وی همچنین افزود که در سایه فروپاشی داعش، پیشروی به سرعت در جریان است.

عملیات آزادسازی نینوا از 26 مهر ماه آغاز شده است و از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه صدها کیلومترمربع و ده‌ها محله در استان نینوا را از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کرده‌اند.