موج امیکرون در حال فروکش کردن است، اما مرگ و میر‌های ناشی از امیکرون در آمریکا از تلفات اوج شیوع سویه دلتا بیشتر شده است.

به گزارش مرور نیوز، روزنامه سیاتل تایمز گزارش کرده است که از ۲۴ نوامبر سال گذشته، زمانی که آفریقای جنوبی برای نخستین بار سویه امیکرون را به سازمان جهانی بهداشت معرفی کرد، آمریکا بیش از ۳۰ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۶۰۰ مورد ابتلای جدید به کووید و بیش از ۱۵۴ هزار و ۷۵۰ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کووید را ثبت کرده است.

در عوض از اول اوت تا سی و یکم اکتبر سال ۲۰۲۱، زمان اوج شیوع سویه دلتا در آمریکا، این کشور ۱۰ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۵۹۰ مورد ابتلای جدید و ۱۳۲ هزار و ۶۱۶ مرگ بر اثر ابتلا به کووید را گزارش کرد.

تلفات سویه موج امیکرون در حدود ۱۷ درصد بیشتر از مدت شیوع سویه دلتا است.

در این گزارش آمده است، این تعداد تلفات از امیکرون نشان داد که این کشور همچنان آسیب پذیر است.

شمار مبتلایان به کرونا در جهان به ۴۲۶ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۵۷۸ نفر، شمار جان باختگان به ۵ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۲۴۵ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۳۵۳ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۴۳۶ نفر افزایش یافته است.

۱۰ کشور نخست جهان در ابتلا به ویروس کرونا

بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، تا این لحظه آمریکا همچنان با بیش از ۸۰ میلیون نفر، هند با بیش از ۴۲ میلیون نفر، برزیل با بیش از ۲۸ میلیون نفر، فرانسه با بیش از ۲۲ میلیون نفر، انگلیس با بیش ۱۸ میلیون نفر‌، روسیه با بیش از ۱۵ میلیون نفر، آلمان و ترکیه با بیش از ۱۳ میلیون نفر، ایتالیا با بیش از ۱۲ میلیون نفر، و اسپانیا با بیش از ۱۰ میلیون نفر در صدر جدول بیشترین مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

جدول مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان

در این جدول شمار کل مبتلایان در ستون «Total Cases»، تعداد کل جان‌باختگان در ستون «Total Deaths» و آمار کل بهبودیافتگان در ستون «Total Recovered» قرار گرفته‌اند.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونا در کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان جهانی بهداشت همه‌گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

تا کنون پنج سویه کرونا بیش از بقیه نگرانی ایجاد کرده اند: آلفا، بتا، گاما، دلتا و اکنون سویه امیکرون. سازمان جهانی بهداشت این سویه‌ها را «نگران کننده» توصیف کرده است.