وزارت خارجه اوکراین در اولین واکنش به حمله نظامی روسیه گفت: روسیه جنگی گسترده علیه کشور ما آغاز کرد. رئیس‌جمهوری اوکراین هم گفت: ما قوی هستیم و برای همه چیز آماده‌ایم و پیروز خواهیم شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، دیمیتری کولبا،‌ وزیر خارجه اوکراین در توییتر نوشت: روسیه جنگی گسترده علیه اوکراین آغاز کرد و شهرها را با سلاح‌هایش هدف قرار داد.

همچنین خبرگزاری اینترفکس اوکراین از وقوع حملات موشکی به چندین تاسیسات نظامی در سراسر این کشور خبر داد.

این خبرگزاری افزود، نیروهای روسیه دست به عملیات هلی برن در دو شهر اودسا و ماریوپل ساحلی در جنوب زدند و همچنین خبر می‌رسد کارمندان و مسافران از فرودگاه بوریسیل در کی‌یف تخلیه شده‌اند.

کولبا در اشاره به ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه گفت: فورا جنگی گسترده را علیه اوکراین آغاز کرد و شهرهای امن ما را در معرض حملات قرار داد.

وی اضافه کرد: این جنگی خصمانه است و اوکراین از خودش دفاع خواهد کرد و پیروز خواهد شد. جهان می‌تواند پوتین را متوقف کند و باید این کار را بکند، الان وقت عمل است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نیز در اولین واکنش طی امروز، پنج‌شنبه ضمن اعلام حکومت نظامی در سراسر خاک این کشور همزمان با عملیات نظامی روسیه گفت، روسیه حملات موشکی به زیرساخت‌های اصلی ما و گارد مرزی ما انجام داد.

زلنسکی اشاره کرد، با جو بایدن،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا صحبت کرده است. وی با درخواست فوری از اوکراینی‌ها از آنها خواست حد الامکان در منازل‌شان بمانند.

رئیس‌جمهوری اوکراین افزود: ما قوی هستیم و برای همه چیز آماده‌ایم و پیروز خواهیم شد.