دو کودک سوری بر اثر انفجار مین‌های داعش در شرق سوریه کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

به گزارش مرور نیوز، انفجار مین‌های به جا مانده از تروریست‌های داعش در استان دیرالزور در شمال شرق سوریه، موجب کشته شدن دو کودک و زخمی شدن یک جوان سوری شد.

به نوشته خبرگزاری سانا، این حادثه در اطراف گورستان شهر دیرالزور رخ داد، شهری که در ۱۲ آبان ۱۳۹۶ از اشغال تروریست‌های داعش آزاد شد و استان دیرالزور نیز با آزادی روستای «باغوز» در ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ پاکسازی و اینگونه سلطه میدانی داعش در سوریه پایان یافت، اما مین‌های به جا مانده از تروریست‌ها همچنان جان غیرنظامیان را می‌گیرد.

از سوی دیگر حملات داعش در قالب هسته‌های کوچک نیز همچنان ادامه دارد و در این راستا روز پنج شنبه تروریست‌های داعش در منطقه «اثریا» در شرق استان حماه، به یک کاروان نظامی ارتش سوریه حمله کرده و در این رویداد چند تن از نظامیان سوری کشته و زخمی شدند.

شرق استان حماه تا بیابان‌های استان حمص و منطقه «تدمر» از مراکز اصلی فعالیت تروریست‌های داعش قلمداد می‌شود و ارتش سوریه نیز بارها در این منطقه عملیات جست‌وجو و پاکسازی انجام داده است. در این راستا در ۱۷ فوریه (ماه جاری میلادی) نیروهای ویژه ارتش سوریه وارد تدمر شده و عملیات پاکسازی در بیابان‌های استان حمص را آغاز کردند.

تروریست‌ها همچنین هر از گاهی در مسیر شبه‌نظامیان کرد (SDF) نیز کمین گرفته و یا به مقر این نیروها حمله می‌کنند. به طوریکه در یک هفته گذشته در حملات مختلف داعش، چهار شبه‌نظامی کُرد کشته و زخمی شده‌اند.

شبکه الشرقیه سوریه نیز امروز تصویر یکی از فرماندهان شبه‌نظامیان کُرد را که در حمله تروریست‌های داعش به خودروی وی در شهرک «هجین» در شرق دیرالزور کشته شده بود، منتشر کرد. روز پنج شنبه نیز یک شبه‌نظامی کُرد به دست تروریست‌های داعش ربوده و کشته شد.