رئیس‌جمهور اوکراین امروز (شنبه) پس از حمله به پایتخت کشورش اعلام کرد که کی‌یف در برابر پیشروی روسیه مقاومت خواهد کرد و قول داد با نیروهای ولادیمیر پوتین مبارزه کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه دیلی میل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در فیلم ویدیویی که در توییتر منتشر شده است، گفت: دروغ‌ها را باور نکنید.

او ادعاهای نادرست مبنی بر تسلیم شدن خود را محکوم کرد و به هموطنان خود گفت که سلاح ها را زمین نگذارند و تاکید کرد که کشورش تسلیم روسیه نخواهد شد.

زلنسکی گفت: اخیراً اطلاعات جعلی در مورد من پخش شد که به ارتش دستور داده‌ام سلاح‌ها را زمین بگذارند و تخلیه کنند. این نادرست است. من اینجا هستم، ما تسلیم نمی‌شویم، ما از کشور خود محافظت خواهیم کرد. این سرزمین، کشور ما، بچه های ما، ما از آنها دفاع خواهیم کرد.

او گفت: اطلاعات جعلی زیادی در اینترنت وجود دارد که من از ارتش خود خواستم سلاح‌ها را زمین بگذارد و دستور تخلیه داده شده است. من اینجا هستم. ما اسلحه خود را زمین نمی گذاریم. ما از کشور خود دفاع خواهیم کرد.

با این حال، حتی زمانی که زلنسکی صحبت می‌کرد، وزارت کشور اوکراین به ساکنان کی‌یف هشدار داد که در محل خود پناه بگیرند و از بیرون رفتن به خیابان‌ها خودداری کنند.

نیروهای مسلح اوکراین صبح شنبه ادعا کردند که ۳۵۰۰ روس در طول شب کشته و ۲۰۰ تن اسیر شده اند. آنها گفتند ۱۴ هواپیمای روسی، هشت هلیکوپتر و ۱۰۲ تانک توقیف شده است. مقیاس تلفات اوکراین مشخص نبود.