دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما خواستار آن هستیم که نبرد روسیه و اوکراین را پیگیری کنیم و از آن چه آنجا می گذرد، درس و عبرت بگیریم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از العالم، سید حسن نصر الله؛ دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت گرامی داشت سی امین سالگرد شهادت سید عباس موسوی، سید شهدای مقاومت در مراسم «اندیشه و سیره سید شهدای ما» در بیروت سخنرانی کرد.

وی در سخنانی گفت: سید عباس موسوی به حرکت جمعی سازمان یافته، منظم و حزبی معتقد بود.

نصرالله خاطرنشان کرد: شهید عباس موسوی به پیروی از شهید محمد باقر صدر و امام خمینی، رهبران خود، به شدت از اتحاد مسلمانان فراتر از شیعه و سنی حمایت می کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: شهید موسوی به فلسطین، نبرد با دشمن و ایجاد روابط قوی با ساکنان اردوگاه‌ها و رهبران گروه های مقامت فلسطینی باور داشت.

سید حسن نصر الله یادآور شد: شهید عباس موسوی به فلسطین، نبرد با دشمن و ایجاد روابط قوی با ساکنان اردوگاه‌ها و رهبران گروه های مقامت فلسطینی باور داشت.

وی افزود: شهید عباس موسوی کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاد، از آن دفاع کرد و معتقد بود که کشوری با حاکمیت مستقل است.

سیدحسن نصرالله با اشاره به جنگ اوکراین گفت: ما خواستار آن هستیم که نبرد روسیه و اوکراین را پیگیری کنیم و از آن چه آنجا می گذرد، درس و عبرت بگیریم، زمانی که آمریکا به عراق حمله و آن را ویران کرد و صدها هزار نفر را کشت، جهان چگونه عمل کرد و امروزه در اوکراین چگونه عمل می کند.

وی افزود: مشاهده می‌کنیم که غرب به این علت که آمریکا قدرتمند و ستمگر است، از ستم آن به ویژه در افغانستان سکوت می‌کند به‌خصوص آنگاه که دارایی مردم این کشور را مصادره کرد.

دیبرکل حزب‌الله در انتها خاطرنشان کرد: امروزه از مهم ترین عبرت ها، مسئولیت آمریکا در برابر اتفاقاتی است که در اوکراین روی می‌دهد زیرا آمریکا عامل اصلی کشیده شدن اوضاع در اوکراین به مرحله کنونی است.