کمیته تحقیقات کنگره اعلام کرد برای شش نفر از نزدیکان دونالد ترامپ به دلیل ادعا‌های دروغین مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ احضاریه صادر شده است.

به گزارش مرور نیوز، کمیته تحقیقات کنگره در بیانیه‌ای اعلام کرد به شش نفر از نزدیکان و اطرافیان دونالد ترامپ که او را در ترویج ادعای دروغین مبنی بر انجام تقلب‌های گسترده در انتخابات ۲۰۲۰ یاری کرده اند احضاریه‌های دادگاهی ارسال کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کلتا میچل، وکیل و مشاور دونالد ترامپ، کریستینا باب، خبرنگار شبکه خبری راستگرای "وان آمریکن" و از اعضای تیم حقوقی دونالد ترامپ و کنت چسبرو، وکیل کمپین انتخاباتی ترامپ از جمله این افراد هستند.

فیلیپ کلاین، دادستان کل سابق کانزانس نیز از جمله افرادیست که این بار از سوی کمیته تحقیقات کنگره برای اثبات ادعا‌های دروغین خود در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به دادگاه احضار شده است.

بنی تامپسون، رییس دموکرات کمیته تحقیقات ۶ ژانویه در این باره گفت: کمیته به دنبال اطلاعاتی در مورد تلاش‌ها برای ایجاد اختلال در روند انتخابات و تغییر نتیجه آن است.

تامپسون ادامه داد: شش نفری که این بار به دادگاه احضار شدند همگی در این باره اطلاعات و اسنادی دارند که می‌تواند کمیته را برای رسیدن به واقعیت ماجرا کمک کند.

کمیته تحقیقات کنگره در تلاش است تا تمامی اقدامات دونالد ترامپ و حلقه اطرافیان و نزدیکان رییس جمهور سابق آمریکا را در رابطه با حادثه بی سابقه ۶ ژانویه در حمله به ساختمان اصلی کنگره مشخص کند. اگر نقش دونالد ترامپ در آشوب‌های ۶ ژانویه به اثبات برسد، رییس جمهور سابق آمریکا تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.