در ادامه ناکامی‌های ائتلاف سعودی، ده‌ها نظامی و افسر متواری شده و به نیروهای صنعاء پیوستند.

به گزارش مرور نیوز، منابع آگاه به «وکاله الصحافه الیمنیه» گفتند، ده‌ها نفر از افسران و نظامیان ائتلاف سعودی در «مأرب» با تجهیزات کامل نظامی خود به آغوش وطن بازگشته‌اند وبه نیروهای صنعاء پیوسته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، ۴۰ افسر و غیر افسر از تیپ ۳۱۰ و ۱۱۴ ائتلاف سعودی از این ائتلاف جدا شده‌اند و برای جنگ به نیروهای صنعاء پیوسته‌اند.

منابع آگاه اعلام کردند، نظامیان و افسران جدا شده موفق به فرار از اردوگاه‌های ائتلاف متجاز در «وادی عبیده» و آمدن به سمت نیروهای صنعاء در شهر «الجوبه» شده‌اند.

طی دو سال اخیر صدها نظامی وابسته به ائتلاف سعودی از این ائتلاف جدا شده‌اند. آخرین آنها مربوط به ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ است که ۳۰۰ نظامی به فرماندهی «بوجخ الحجوری» از ائتلاف متجاوز اعلام جدایی کردند و به نیروهای صنعاء پیوستند. همچنین در همان زمان ۳۰۰ نظامی ائتلاف سعودی نیز در جبهه «العبدیه» اعلام جدایی کرده بودند.

در همین رابطه، «ریاض صلاح بلذی» از مسؤولان منطقه پنجم نظامی صنعاء در اظهاراتی اعلام کرد، از زمانی که صنعاء فرمان عفو عمومی صادر کرده ۱۶ هزار نظامی از ائتلاف متجاوز جدا شده‌اند و هزاران نفر از این «فریب خوردگان» قصد بازگشت به سمت صنعاء را دارند.