وزارت انرژی عربستان اعلام کرد پالایشگاه نفت ریاض مورد حمله پهپادی قرار گرفت که منجر به آتش‌سوزی شد.

به گزارش مرور نیوز، رسانه‌های خبری  از جمله خبرگزاری رسمی عربستان (واس) , المیادین، تلویزیون النبأ از حمله پهپادی روزپنجشنبه ۱۹ اسفندماه به پالایشگاه ریاض خبردادند. 

حساب کاربری شبکه تلویزیونی المیادین در توئیتر به نقل از عربستان نوشت: منبع مسئول در وزارت انرژی عربستان اعلام کرد پالایشگاه ریاض هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

النبأ:خبرگزارای عربستان حمله پهپادی به پالایشگاه ریاض را تایید کرد

کانال تلویزیونی النبأ در یوتیوب با انتشار تصاویری‌، اعلام کرد این نخستین تصاویر از وقوع آتش سوزی در پالایشگاهی در ریاض پایتخت عربستان بر اثر حمله پهپادی است.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) با تایید این خبر نوشت: منبع مسئول در وزارت انرژی عربستان اعلام کرد ساعت چهار و چهل دقیقه صبح دیروز پنجشنبه (به وقت محلی) پالایشگاه نفت در ریاض هدف حمله پهپادی قرار گرفت. در پی این حمله، آتش سوزی کوچکی روی داد که کنترل شد و هیچ زخمی یا کشته‌ای به دنبال نداشت. فعالیت این پالایشگاه و ذخایر نفت و فرآورده‌های آن هم تحت تاثیر قرار نگرفت.

این منبع افزود: عربستان به شدت این اقدام بزدلانه را محکوم و تاکید می‌کند این نوع اقدامات خرابکارانه و تروریستی که بار‌ها علیه تاسیسات حیاتی و مراکز مدنی در مناطق مختلف عربستان صورت گرفته است، نه تنها عربستان‌، بلکه به شکل گسترده‌تر امنیت و ثبات در زمینه ذخایر انرژی جهان را هدف قرار می‌دهد. در نتیجه بر اقتصاد جهانی تاثیر منفی می‌گذارد. این منبع بار دیگر خواسته عربستان از کشور‌های جهان و سازمان‌های آن را تکرار کرد و گفت جامعه جهانی باید علیه این اقدامات خرابکارانه و تروریستی موضع گیری و با همه طرف‌هایی که این حملات را انجام می‌دهند یا از اجرای این نوع حملات حمایت می‌کنند، مقابله کند.

هنوز هیچ کشور یا طرفی این حمله را که فقط عربستان از آن خبر داده است، بر عهده نگرفته است.