نیروی هوایی تایوان اعلام کرد یک فروند جنگنده میراژ این کشور در پی مشکلات فنی در دریا سقوط کرده است.

به گزارش مرور نیوز، بعد از سقوط یک فروند جنگنده «اف-۱۶» تایوان در ماه ژانویه، تایپه اکنون از سرنگونی یک جنگنده دیگر این کشور خبر داد.

نیروی هوایی تایوان امروز (دوشنبه) خبر داد یک فروند جنگنده «میراژ ۲۰۰۰» این کشور پس از مشکلات مکانیکی در سواحل جنوب شرقی جزیره، به دریا سقوط کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» خلبان این جنگنده سقوط کرده، که دومین حادثه مشابه برای هواپیماهای جنگی تایوان در عرض سه ماه است، نجات پیدا کرده است.

نیروی هوایی تایوان در بیانیه‌ای توضیح داد که جنگنده ساخت فرانسه لحظاتی بعد از ساعت ۱۰ صبح (به وقت محلی) در یک ماموریت آموزشی از پایگاه هوایی «چیهنگ» در «تایتونگ» از زمین برخاست و گزارش داد که پس از یک مشکل فنی مجبور به بازگشت است.

بر اساس این گزارش، جنگنده نتوانست سالم به پایگاه هوایی برگردد اما خلبان بر فراز دریای جنوب پایگاه بیرون پرید و این هواپیما در دریا سقوط کرد.

به نوشته رویترز، نیروی هوایی تایوان گفته یک تیم تحقیقاتی تشکیل و به تایتونگ فرستاده شده است. تایوان اولین جنگنده‌های میراژ خود را در سال ۱۹۹۷ دریافت کرد، اگرچه از آن زمان تاکنون چندین بار ارتقا یافته‌اند.

در ماه ژانویه بود که نیروی هوایی تایوان، آموزش رزمی ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ خود را پس از سقوط یک مدل جدید از این هواپیما در دریا که منجر به کشته شدن خلبان گردید، به حالت تعلیق درآورد.

سال گذشته نیز دو جنگنده «اف-۵ای» که برای اولین بار در دهه ۱۹۷۰ در نیروی هوایی تایوان وارد خدمت شدند، پس از اینکه ظاهراً در طول یک مأموریت آموزشی در هوا با هم برخورد کردند، به دریا سقوط کردند. در اواخر سال ۲۰۲۰ نیز یک فروند جنگنده اف-۱۶ اندکی پس از برخاستن از پایگاه هوایی هوآلین در سواحل شرقی تایوان در یک مأموریت آموزشی معمول، ناپدید شد.

به نوشته رویترز، در حالی که نیروی هوایی تایوان به خوبی آموزش دیده است، در دو سال گذشته بارها و بارها در تلاش بوده است تا هواپیماهای نظامی چینی را که در منطقه دفاع هوایی این کشور نفوذ می‌کنند، رهگیری کنند، اگرچه این حوادث به این فعالیت‌های رهگیری مرتبط نبوده است.