مقامات روسی، «متا» که شرکت مادر فیسبوک است را یک "سازمان افراطی" خواندند و پس از اینکه این شبکه اجتماعی به همراه اینستاگرام اجازه "نفرت پراکنی" علیه سربازان روسی را صادر کردند، روسیه دسترسی کاربران را به اینستاگرام مسدود کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه ان‌پی‌آر، دفتر دادستان کل روسیه، «متا» که شرکت مادر فیسبوک است را یک "سازمان افراطی" خواند و حالا دادستان‌ها در روسیه اینستاگرام را به جرم "ترویج شورش و انتشار خشونت" مسدود می‌کنند.

خدمات فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه اعلام کرد که دسترسی به اینستاگرام از روز دوشنبه در این کشور مسدود خواهد شد.

به گفته این دستگاه اجرایی، پیام‌هایی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود، "حرکات خشونت آمیزی" را علیه روسیه ترویج و تبلیغ می‌کنند.

پنج‌شنبه گذشته رویترز گزارش داد که متا موقتا موارد استثنایی در قوانین مرتبط با نفرت‌پراکنی ایجاد کرده و به کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام اجازه می‌دهد خواستار "مرگ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه" و همچنین "خشونت علیه سربازان روسی" شوند.

براساس ایمیل دریافت شده از رویترز، این سیاست موقت در کشورهای ارمنستان، آذربایجان، استونی، گرجستان، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی، روسیه، اسلواکی و اوکراین قابل اجرا است.

همچنین، منع کامل خدمات متا بدین معناست که روس‌ها دیگر به اینستاگرام و واتس‌آپ هم دسترسی ندارند. شرکت متا هنوز به بیانیه دفتر دادستانی کل روسیه واکنشی نشان نداده است.