رهبر کره شمالی گفت: گفت: کشورش برای رویارویی بلندمدت با امپریالیسم آمریکا آماده می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز پنجشنبه پس از آن که پیونگ یانگ آزمایش موفقیت آمیز یک موشک بالستیک جدید را اعلام کرد، گفت: کشورش برای رویارویی بلندمدت با امپریالیسم آمریکا آماده می‌شود.

خبرگزاری کره شمالی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید از نوع هواسونگ ۱۷ (Hwasong-۱۷) را در اقدامی که تحت نظارت خود کیم انجام شد، با موفقیت آزمایش کرده است.

این خبرگزاری افزود: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شخصا بر آزمایش موشک بالستیک روز پنجشنبه نظارت و موشک بالستیک جدید را عاملی بازدارنده در برابر جنگ هسته‌ای عنوان کرد. کیم جونگ اون گفت: همه کسانی که برای نقض امنیت کشور ما تلاش می‌کنند بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد. ما برای تقویت بازدارندگی هسته‌ای مصمم هستیم و می‌توانیم هر تلاش نظامی آمریکا را مهار کنیم.

در همین حال بنابر گزارش خبرگزاری رویتر، کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در دیداری در حاشیه نشست گروه هفت پرتاب جدید موشک بالستیک کره شمالی را محکوم کردند. بایدن در این دیدار تعهد خدشه ناپذیر آمریکا به امنیت ژاپن و کره جنوبی را ابلاغ کرد.

همچنین آمریکا خواستار نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه بر سر پرتاب موشکی تازه کره شمالی شده است. ارتش‌های کره جنوبی و ژاپن می‌گویند پرتابه‌ای که کره شمالی روز پنج شنبه شلیک کرده است بزرگترین موشک بالستیک قاره پیمای آزمایش شده در تاریخ این کشور است.